פולקסווגן ID.4 או סובארו סולטרה

ברוכים הבאים לזירת ההתמודדות החשמלית! היום אנחנו צוללים עמוק לתוך עולם רכבי הפנאי החשמליים.

שני ענקים מודרניים עומדים זה מול זה: פולקסווגן ID.4 וסובארו סולטרה.

השוק מוצף באפשרויות, ולכן ההשוואה הזו היא קריטית.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין במה כדאי לבחור.

אחרי הכל, רכישת רכב חשמלי חדש היא החלטה גדולה.

היא דורשת שיקול דעת מעמיק, במיוחד כשהדגמים כל כך קרובים זה לזה בקטגוריה.

בואו נצא לדרך ונראה מי מנצח במלחמת ה-EV החשובה הזו!

מי אתן בכלל, ID.4 וסולטרה?

נתחיל בהיכרות קצרה עם המתמודדות. כל אחת מהן מגיעה עם DNA מובהק של היצרנית שלה.

פולקסווגן ID.4: החזון האירופאי החשמלי

ה-ID.4 היא חלק מחזון ה-ID. של פולקסווגן, שנועד להוביל את המותג לעידן החשמלי.

היא מציעה עיצוב נקי, מינימליסטי ומודרני, עם דגש חזק על טכנולוגיה ונוחות.

היא רכב פנאי מרווח שמרגיש כמו סלון נייד.

הבסיס שלה הוא פלטפורמת ה-MEB הגמישה של הקונצרן.

היא מגיעה בתצורות הנעה אחורית (RWD) או כפולה (AWD).

סובארו סולטרה: השילוב היפני-אירופאי עם נשמה שטחית

הסולטרה היא פרי שיתוף פעולה בין סובארו לטויוטה (המקבילה שלה היא bZ4X).

היא לוקחת את הניסיון של סובארו בהנעות כפולות ומביאה אותו לעולם החשמל.

העיצוב שלה מעט יותר קשוח ופונקציונלי, כצפוי מסובארו.

היא מציעה דגש חזק על יכולות שטח קלות וביטחון בכל תנאי מזג אוויר.

הסולטרה מגיעה כמעט תמיד עם הנעה כפולה, נאמנה למורשת המותג.

טווח נסיעה וטעינה: כמה רחוק אפשר להגיע?

זו אחת השאלות הבוערות ביותר כשמדובר ברכבים חשמליים.

השוואה זו קריטית להבנת הפרקטיות היומיומית של כל רכב.

טווח הנסיעה בפועל: לא רק מספרים

פולקסווגן ID.4: בדרך כלל, ה-ID.4 מציעה טווחי נסיעה רשמיים מרשימים למדי, בגרסאותיה השונות.

בחיים האמיתיים, עם מזגן, פקקים ונהיגה בכביש מהיר, אפשר לצפות לטווח מעט נמוך יותר.

אבל גם אז, היא מספקת טווח שיספיק בהחלט לרוב הנסיעות היומיומיות ואפילו לנסיעות ארוכות יותר בסופי שבוע.

אם אתם מתכננים נסיעה מתל אביב לאילת, תצטרכו עצירה אחת או שתיים לטעינה, תלוי בגרסה ובהרגלי הנהיגה שלכם.

סובארו סולטרה: הסולטרה מציעה טווח נסיעה דומה מאוד ל-ID.4, כשלעיתים הוא נוטה להיות מעט נמוך יותר.

ההנעה הכפולה הקבועה, שהיא סטנדרטית ברוב הגרסאות, תורמת אמנם ליציבות ואחיזה.

אך היא גם צורכת מעט יותר אנרגיה, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בטווח הנסיעה בפועל.

אם אתם רוצים לנסוע לחרמון בחורף, היכולת של הסולטרה תהיה מבריקה, אבל קחו בחשבון שקור משפיע על הטווח.

מה עדיף בטעינה?

שני הרכבים תומכים בטעינה מהירה בזרם ישר (DC Fast Charging) ובטעינה ביתית בזרם חילופין (AC).

ID.4: לרוב, ה-ID.4 מציעה קצבי טעינה מהירים במיוחד, בעיקר בתחנות DC מתקדמות.

היא יכולה לטעון אחוז ניכר מהסוללה (לרוב מ-10% ל-80%) תוך כחצי שעה או פחות, תלוי בתחנה ובתנאים.

זה מאפשר עצירות קצרות יחסית בדרך ליעד.

סולטרה: גם הסולטרה תומכת בטעינה מהירה, אך ייתכן שקצבי הטעינה שלה יהיו מעט איטיים יותר מה-ID.4 בחלק מהתנאים.

עם זאת, היא בהחלט מאפשרת טעינה נוחה בבית ובנקודות טעינה ציבוריות.

השוואה בקצב הטעינה היא חשובה אם אתם נוסעים הרבה ומסתמכים על עמדות מהירות בדרך.

חווית נהיגה: מי מציע את הריגוש (או הרוגע) שאתם מחפשים?

כאן מתחילה ההשוואה האמיתית של אופי הרכב.

במה כדאי לבחור אם אתם אוהבים לנהוג, או אם אתם מעדיפים שקט ונוחות?

פולקסווגן ID.4: רוגע, שקט ונועם

ה-ID.4 מעוצבת כדי לספק חווית נהיגה חלקה, שקטה ונוחה להפליא.

היא מרגישה נטועה בכביש, עם מתלים מכוילים לנוחות מקסימלית.

ההיגוי קל ונעים, מה שהופך אותה למצוינת לנהיגה עירונית ובינעירונית כאחד.

בגרסאות ההנעה הכפולה, היא מציעה אחיזת כביש מעולה.

אבל גם בגרסת ההנעה האחורית, היא מספקת מספיק כוח לרוב המצבים.

זו הבחירה למי שמחפש נסיעה רגועה, משפחתית ונינוחה, נטולת דרמות.

היא פשוט “עושה את העבודה” בשקט מופתי.

סובארו סולטרה: בטוחה, יציבה וקצת יותר “הרפתקנית”

הסולטרה, עם מורשת סובארו, מרגישה מעט יותר מוצקה ויציבה על הכביש.

ההנעה הכפולה הסימטרית שלה היא היתרון המרכזי כאן.

היא מעניקה ביטחון עצום באחיזה, גם בתנאי דרך מאתגרים כמו גשם חזק, דרכי עפר קלות או בוץ.

ההיגוי מרגיש ישיר יותר, והמתלים עשויים להיות מעט יותר קשיחים.

הדבר מעניק תחושה ספורטיבית ומוצקה יותר, גם אם זה בא במחיר זעיר של נוחות מוחלטת.

מערכת ה-X-MODE המפורסמת של סובארו מוסיפה יכולות שטח קלות.

היא הופכת את הסולטרה למתאימה למי שגר במושב, או אוהב לצאת לפיקניק בטבע על שבילים לא סלולים לחלוטין.

אם אתם חובבי טיולי שטח קלים, או פשוט רוצים את המקסימום אחיזה ובטחון, הסולטרה היא מה שעדיף לכם.

עיצוב ותא נוסעים: יופי או פונקציונליות?

כאן ההבדלים באים לידי ביטוי באופן מובהק, וזו עניין של טעם אישי.

ID.4: מודרני, נקי וטכנולוגי

תא הנוסעים של ה-ID.4 הוא סוג של הצהרה עיצובית.

הוא מינימליסטי, עם מעט מאוד כפתורים פיזיים.

רוב השליטה מתבצעת דרך מסך מגע גדול ואינטואיטיבי, ודרך מחוות מגע על ההגה.

החומרים נעימים למגע, והאווירה כללית מרווחת ואוורירית.

הישיבה גבוהה, ופתחי האוורור החבויים תורמים למראה הנקי.

אבל יש גם חיסרון: לפעמים, תפעול פונקציות בסיסיות כמו בקרת אקלים דורש יותר מדי קליקים במסך.

למי שאוהב את התחושה של “רכב מהעתיד” ואת כל הפונקציות הדיגיטליות, על מה ללכת? ברור שה-ID.4 היא הבחירה.

סולטרה: פרקטי, מוצק ומוכר

הסולטרה מציעה תא נוסעים פרקטי יותר, עם תחושה מוצקה ומוכרת יותר לנהגים ותיקים.

יש בה יותר כפתורים פיזיים לשליטה על פונקציות חשובות כמו בקרת אקלים ומערכת השמע.

העיצוב פחות עתידני ויותר ממוקד פונקציונליות.

החומרים מרגישים עמידים, כאילו נועדו לשרוד שנים של שימוש אינטנסיבי וטיולים בשטח.

המרחב הפנימי מרווח, גם לנוסעים מאחור.

היא מציעה מסך מגע גדול, אבל משאירה את הפקדים החשובים נגישים וברורים.

אם אתם מעדיפים את השילוב של טכנולוגיה עם קלות שימוש וכפתורים פיזיים שפשוט עובדים, הסולטרה היא מה שעדיף.

פרקטיות יומיומית ופיצ’רים: מי עושה את החיים קלים יותר?

כאן נבדוק את הדברים הקטנים (והגדולים) שמשפיעים על השימוש ברכב בחיי היום-יום.

תא מטען ושטחי אחסון

  • שני הרכבים מציעים תא מטען גדול ושימושי.

  • ID.4: לרוב תציע תא מטען מעט גדול יותר, עם פתח הטענה רחב ונוח. זה מעולה להעמסת עגלת תינוק, קניות משפחתיות או ציוד ספורט.

  • סולטרה: תא המטען שלה גם הוא מרווח ופרקטי, אך ייתכן שיהיה קטן יותר במעט מה-ID.4. היא מציעה פתרונות אחסון פנימיים טובים ופרקטיים.

מושבים ונוחות נסיעה

  • שני הדגמים מציעים מושבים נוחים ותנוחת ישיבה גבוהה.

  • ID.4: המושבים בדרך כלל מעט רכים ותומכים יותר, ומיועדים לנסיעות ארוכות ונוחות מרבית. תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה מצוינת.

  • סולטרה: המושבים נוחים מאוד, אך עשויים להיות מעט יותר מוצקים, מה שמתאים לאופי הקשוח יותר של הרכב.

מערכות בטיחות וסיוע לנהג

שני הרכבים מגיעים מצוידים היטב במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מתקדמות (ADAS).

אלו כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב ועוד.

השוואה כאן תראה כי שניהם עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

חשוב לבדוק את רמת האבזור הספציפית לכל רמת גימור בארץ.

מערכת מולטימדיה ותפעול

כאן יש שוב הבדל פילוסופי.

  • ID.4: מסך מגע מרכזי שולט כמעט בכל הפונקציות. הוא חד, מהיר ותומך ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. דורש מעט הסתגלות לתפעול.

  • סולטרה: מסך מגע גדול עם פקדים פיזיים מסביב, וגם היא תומכת בקישוריות לסמארטפונים. היא מרגישה מעט יותר מוכרת וקלה לתפעול באופן מיידי.

מחיר ועלויות: מי יותר ידידותי לכיס?

המחיר הוא תמיד גורם מכריע, וגם כאן, השוואה קפדנית נדרשת.

חשוב לזכור שמחירי רכבים חשמליים משתנים תכופות, וכך גם רמות הגימור.

מחיר רכישה ראשוני

באופן כללי, שני הרכבים מתומחרים בקטגוריה דומה של רכבי פנאי חשמליים.

ייתכנו הבדלים קטנים בין רמות גימור מקבילות, או בין גרסאות הנעה אחורית (ID.4) להנעה כפולה (סולטרה).

לרוב, הסולטרה מגיעה בגרסאות AWD בלבד, מה שעלול להשפיע על תמחורה בהשוואה לגרסת RWD בסיסית יותר של ה-ID.4.

כדאי תמיד לבדוק את המחירון העדכני לפני קבלת החלטה.

עלויות אחזקה שוטפות

שני הרכבים, בהיותם חשמליים, יציעו חיסכון משמעותי בעלויות הדלק.

עלויות הטעינה תלויות במקור הטעינה (ביתית זולה יותר מתחנות מהירות).

עלויות הטיפולים לרכבים חשמליים נמוכות יותר מאשר ברכבי בנזין.

חשוב לבדוק את עלות הביטוח וכן את עלויות הטיפולים התקופתיים אצל היבואן.

מה עדיף לכיס בטווח הארוך? סביר להניח שההבדלים יהיו זניחים, שכן שניהם חשמליים.

אז במה כדאי לבחור? ההחלטה הסופית

הגענו לרגע האמת: על מה ללכת? ה-ID.4 או הסולטרה?

כמו תמיד, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם.

זו לא שאלה של “מי יותר טוב”, אלא של “מי מתאים יותר” לצרכים ולאופי שלכם.

על מה ללכת אם…

פולקסווגן ID.4 תתאים לכם אם:

  • אתם מחפשים רכב חשמלי עם עיצוב מודרני, נקי ומינימליסטי.
  • נוחות נסיעה אולטימטיבית ושקט מופתי הם בראש סדר העדיפויות שלכם.
  • אתם אוהבים את התחושה הטכנולוגית והעתידנית בתא הנוסעים.
  • אתם נוסעים בעיקר בכבישים סלולים ומחפשים טווח נסיעה מקסימלי לנסיעות ארוכות.
  • אתם מעדיפים תפעול דרך מסכי מגע ופחות כפתורים פיזיים.
  • המשפחה שלכם צריכה תא מטען גדול במיוחד ומרחב פנימי אוורירי.

סובארו סולטרה תתאים לכם אם:

  • אתם מעריכים את הביטחון והיציבות שמספקת הנעה כפולה סימטרית.
  • אתם גרים באזור כפרי, נוסעים בדרכי עפר קלות, או פשוט רוצים יכולות שטח בסיסיות.
  • אתם מחפשים רכב עם תחושה מוצקה, אמינה וקצת יותר “קשוחה”.
  • אתם מעדיפים שילוב של מסך מגע עם כפתורים פיזיים לפונקציות נפוצות.
  • אתם נאמנים למורשת סובארו ורוצים רכב חשמלי שלא מוותר על ה-DNA של המותג.
  • אתם נוסעים הרבה בתנאי מזג אוויר משתנים (גשם, בוץ).

מחשבות אחרונות: מבחן הדרכים האישי

בסופו של דבר, ההשוואה הזו נותנת לכם נקודת התחלה מצוינת.

אבל שום מאמר, מפורט ככל שיהיה, לא יכול להחליף את החוויה האישית.

לכן, ההמלצה החמה שלנו היא לקבוע נסיעת מבחן בשני הרכבים.

תנסו לשבת בהם, לנהוג בהם בנסיעות דומות למה שאתם עושים ביום-יום.

תבדקו את תא המטען, את המקום לילדים או לציוד.

רק כך תוכלו להרגיש באמת מה עדיף לכם באופן אישי.

כי בעולם הרכבים החשמליים, הבחירה הנכונה היא זו שגורמת לכם לחייך כל בוקר כשאתם יוצאים לדרך.

מלך המצברים

מלך המצברים

מלך המצברים מבצעים החלפת מצברים איכותיים לכל סוגי הרכב. אך כיצד תדעו אם אתם צריכים והחליף, ואיך בוחרים מצבר לרכב? מלך המצברים לשירותכם!

רוצה להגיד משהו? זה הזמן :-)

אולי גם אלו יעניינו אותך...

מלך המצברים

אנו במלך המצברים דואגים לתת את השירות הכי טוב והכי מהיר שאפשר, עם פריסה רחבה בכל הארץ לשירות של מצברים עד הבית.

יכול לעניין אותך...

אנו עובדים עם המצברים הטובים בשוק

מצברי שנפ

12 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי ורטה

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח
מומלץ

מצברי סטארטאפ

18 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי בוש

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח

מצברי EFB

20 חודשי אחריות
מומלץ

מצברי AGM

24 חודשי אחריות
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן