בישראל אפשר לרכוש סוגים שונים של מצברים לרכבים, לאופנועים ולמשאיות. חלקם מיוצרים במדינות שונות ומיובאים לישראל ומקצתם מיוצרים בארץ.
רוב המצברים הן הישראליים והן אלו המגיעים מעבר לים הם באיכות מצוינת ולכן גם ניתנת עבורם תקופת אחריות של כמה שנים בהתאם ליצרן.
קיימות כמה חברות בעלות מותג ידוע לאורך שנים רבות ומפעלים אשר רק התחילו בייצור המצברים ולכן קשה לדעת מה טיבם של המצברים הללו.
ההבדל בין חברות המצברים
היצרניות הוותיקות מעניקות תעודת אחריות לפרקי זמן ארוכים יחסית של שנה או שנתיים ואילו החברות החדשות מעניקות אחריות לפרקי זמן קצרים יותר. כשהמותג אינו מוכר ותקופת האחריות קצרה זה מרגיש כמו לקנות חתול בשק ולכן רוב בעלי הרכבים מעדיפים להיות בראש שקט ולרכוש מצבר של חברה מוכרת גם אם הוא מעט יקר יותר, כדי לא להיקלע לסיטואציות לא נעימות כשהם בדרכים.
קיימים פערי מחירים בין המשווקים השונים ולכן כדאי לעשות סקר שוק כדי למצוא את הדגם המתאים במחיר הנמוך ביותר שכולל התקנה.
העסקים שמפעילים שירות משלוחים עד הבית הם העדיפים במקרה שהרכב אינו מניע כשהוא חונה בחניון ליד הבית או בכל מקום אחר. חשוב לשוחח עם איש השירות לתת לו פרטים מדויקים של דגם הרכב, כדי שיביא עימו מצבר תואם במחיר שסוכם מראש.
אופציה זו נוחה הרבה יותר מאשר השימוש בגרר אשר יגיע רק לאחר זמן המתנה, יגרור את הרכב למוסך דבר שיעלה כסף ולאחר מכן יהיה זמן המתנה נוסף, עד שעובדי המוסך יחליפו את המצבר ויבדקו שאכן הכול תקין.
החברות מייצרות בדרך כלל כמה דגמים של מצברים ולכל אחד מהם יש את ההספק שלו. יש לוודא שהדגם הנרכש תואם מבחינת ההספק שלו לנפח של המנוע ברכב. רכישה של מצבר שגוי לא תיצור התאמה מושלמת ויהיה קשה להתניע ולכן יהיה צורך לפרק את המצבר החדש ולהתקין במקומו את המצבר הנכון.
כמו כן יש לבדוק איזה סוג מצבר מתאים לרכב הספציפי, נמוך או גבוה כדי שייכנס למיקום המותאם עבורו בתוך המנוע. גודל אחר של מצבר אשר לא ישב כראוי בתוך התושבת לא יהיה מסוגל לעבוד כראוי כיוון שלא יצליחו לחבר אליו את כל החיבורים.
נקודה חשובה היא לקנות מצבר מיצרן אשר מתאים את מוצריו לשמש הים תיכונית ולאקלים הישראלי. השמש היוקדת מגיעה לחום גבוה מאד בימי הקיץ ולכן יש לוודא שהמצבר עמיד לחום כה כבד כך שיוכל לתפקד במלוא עוצמתו ולא יתפרק או יימס.
בדיקת המצבר
העובדה שהמנוע אינו פועל אינה אומרת בוודאות שהבעיה נובעת מהמצבר. לעיתים מדובר בתקלה באלטרנטור או בחוטים במערכת החשמל. חשמלאי הרכב במוסך או טכנאי המצברים המגיע למקום בו נתקע הנהג, בודקים נושא זה באופן מעמיק. אם המסקנה החד משמעית היא שמדובר במצבר, מוציאים את המצבר הישן ומתקינים במקומו את המצבר החדש.
אך אם המסקנה היא שיש תקלה אחרת חשמלית או מכנית אין ברירה אלא לגרור את הרכב למוסך ושם תטופל התקלה כך שהלקוח יוכל לאחר מכן להמשיך בדרכו.
אחריות של המצבר
הבעלים של כל רכב יודע מהי תקופת האחריות שניתנה לו כשהוא רכש את המצבר. לכן, אם לאחר כשנתיים שלש קשה להפעיל את המנוע, קיימת סבירות גבוהה שהמצבר התרוקן.
ההמלצה היא להיערך לכך מראש ולבדוק מדי פעם את מצבו של המצבר. אם רואים כי הנוזל שלו הוא מועט מאד כדי להתקין מצבר חדש.