האוטו לא מניע – סיבות נפוצות

האוטו לא מניע – סיבות נפוצות

קיימות סיבות רבות שגורמות לכך שהרכב אינו מניע. ברוב המקרים הסיבה נעוצה במערכת החשמלית של הרכב, תקלה בסטרטר או באלטרנטור, מצב בעייתי של מצבר שהתרוקן. כשזה קורה מנסה הנהג לבדוק כמה אופציות והוא מנסה להתניע את הרכב באמצעות כבלים.  המטרה היא להצליח להתניע את הרכב ללא עזרה של שירותי דרך או מוסך. אם הנהג לא מצליח, אין ברירה אלא להיעזר באחד מהשירותים הללו.

בעיה במצבר הרכב

אחת הסיבות העלולות לגרום לכך שהרכב אינו מניע היא מצבר הרכב. תפקידו הוא להעביר פולסים חשמליים למערכות שונות ברכב ואם הוא מרוקן עקב פעילות של כמה שנים או עקב פעולה שרוקנה אותו לחלוטין כמו אורות שהושארו דולקים לפרקי זמן ארוכים.

תקלה באלטרנטור

אפשרות נוספת היא תקלה הקשורה לאלטרנטור. מרכיב זה ברכב הוא זה שאחראי על הטענת המצבר בזמן הנסיעה. אם קיים בו ליקוי והוא אינו מבצע את פעולת ההטענה במהלך הנסיעה, נוצר מצב שבמצבר אין חשמל לכן כשמפעילים את הסטרטר האלטרנטור לא מעביר חשמל דבר הגורם לכך שפעולת ההתנעה אינה קורית.

תפקידו של האלטרנטור הוא להפוך את האנרגיה המכאנית לחשמלית מחולל זה מופעל על ידי המנוע באמצעות רצועה ייעודית. בפעולה זו האלטרנטור מטעין את המצבר ומעביר חשמל לגורמים השונים במנוע וברכב כולו. בתוך האלטרנטור קיים גשר דיודות והוא זה שממיר את זרם החילופין AC לזרם DC.

אם הרוטור הממוקם בתוך האלטרנטור מנותק, הוא אינו מעביר זרם למצבר או קיימת אפשרות שהמצבר התרוקן.

קורים גם מצבים שרצועת האלטרנטור נקרעת עקב שחיקה ובלאי ולכן חשוב להחליף אותה מראש. קריעה של רצועה זו במהלך נסיעה גורמת לעצירה מידית של הרכב, דבר מסוכן מאד במיוחד בנסיעה מהירה בכביש בו מהירות הנסיעה היא גבוהה.

אם הנהג חש בריח של חומצה האופף את אזור האלטרנטור, יש חשש שנוצרה טעינת יתר של המצבר מדובר במצב מסוכן כיוון שהמצבר עלול להתפוצץ ולגרום לכך שהוא יתפוצץ ייגרם נזק גם לאביזרים הממוקמים סביבו בתוך תא המנוע.

אם אכן התקלה נובעת מבעיה באלטרנטור, אפשר לשפץ או להחליף אותו כיוון שהוא אינו מספק את המתח הרצוי לפעולה נורמטיבית של כל המערכות החשמליות ברכב.

האוטו לא מניע – סיבות נפוצות

לוח המכוונים

קיימים מקרים שבהם נורית המצבר נדלקת בלוח המכוון ומתריעה על תקלה הקשורה למצבר. זאת עקב העובדה שהמצבר לא מקבל טעינה מהאלטרנטור, הוא על מצב 12 V ולכן אי אפשר להתניע את הרכב. הדבר עלול לנבוע מכך שיש בעיה בווסת המתח, עקב פחמים שאינם מסוגלים לפעול יותר או עקב שריפה של אחת הדיודות במיכל המכיל שלוש דיודות.

קורות גם תקלות בקודן הרכב אשר הקלדת הספרות אינה משחררת את הנעילה ובמקרה זה אין ברירה אלא להזמין איש שירות. גם במערכת האימובילייזר שתפקידה להגן על הרכב מגנבים הפורצים לרכבים יש תקלות מעת לעת ולכן אינה פעילה עקב העובדה שאין דלק במכל הדלק, בעיה מכאנית במנוע או פיוז שרוף.

חשיבה לטווח הרחוק

תקלות קורות מעת לעת ואי אפשר להיערך לכך. הצעד היחידי שיש לבצע הוא לזכור לכבות את כל המערכות החשמליות כשיוצאים מהרכב כמו רדיו או אורות. אם הם יפעלו לאורך שעות רבות כמו לדוגמה לאורך כל הלילה, הדבר ירוקן את המצבר ובבוקר יהיה קשה מאד להתניע את הרכב.

אם הרכב אינו היברידי כדאי להחזיק ברכב כבלים לכל תרחיש אפשרי.

הסוויץ’ ברכב

בעת הפעלת הסוויץ’ או כפתור הכוח ברכבים החדשים כשמפעילים את הסוויץ’ או את כפתור הכוח ברכבים החדשים, נורית הטעינה מבצעת פעולה של העברת מתח חיובי דרך הנתיך מהמצבר ובמקביל גם מתח שלילי דרך ווסת הטעינה האלקטרוני, להשלמת המעגל, הרוטור הממוקם בתוך האלטרנטור והפחמים. נוצרת ראקציה של החומרים הכימיים הנמצאים בתוך המצבר וכתוצאה מכך, הן הופכות לפלוס והמנורה נכבית.

מלך המצברים

מלך המצברים

מלך המצברים מבצעים החלפת מצברים איכותיים לכל סוגי הרכב. אך כיצד תדעו אם אתם צריכים והחליף, ואיך בוחרים מצבר לרכב? מלך המצברים לשירותכם!

רוצה להגיד משהו? זה הזמן :-)

אולי גם אלו יעניינו אותך...

מלך המצברים

אנו במלך המצברים דואגים לתת את השירות הכי טוב והכי מהיר שאפשר, עם פריסה רחבה בכל הארץ לשירות של מצברים עד הבית.

יכול לעניין אותך...

אנו עובדים עם המצברים הטובים בשוק

מצברי שנפ

12 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי ורטה

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח
מומלץ

מצברי סטארטאפ

18 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי בוש

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח

מצברי EFB

20 חודשי אחריות
מומלץ

מצברי AGM

24 חודשי אחריות
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן