BYD Atto 3 או סקודה אניאק (כניסה)

ברוכים הבאים ל-BatteryKing. היום אנחנו צוללים עמוק. עמוק לתוך עולם הרכב החשמלי. עולם הבחירות הקשות. במיוחד כשמדובר בשני להיטים ענקיים שכבשו את הכבישים שלנו. ה-BYD Atto 3 מסין. והסקודה אניאק הצ’כית. שניהם מתחרים ראש בראש. על הכיס ועל הלב שלנו. הם יושבים פחות או יותר באותה קטגוריית גודל. חשמליות שיכולות לשמש כרכב משפחתי. או כרכב עיקרי פרקטי. אז איך מחליטים? איזו חשמלית קומפקטית-פלוס/מידי-מינוס עדיפה? על מה ללכת בסוף היום? בואו נעשה קצת סדר בבלגן.

BYD Atto 3 מול סקודה אניאק: ההשוואה הגדולה (בגובה העיניים)

אתם בטח מכירים את התחושה. מחפשים רכב חשמלי חדש. השוק מוצף. ופתאום שתי אופציות קופצות לכם לראש. ה-Atto 3 עם העיצוב הצעיר והצבעוני. והאניאק עם המראה הסולידי והמוכר. ההשוואה ביניהם הכרחית. כי למרות ששתיהן חשמליות וגדולות יחסית, הן שונות כמו לילה ויום. וזה בדיוק מה שנעבור עליו עכשיו. נקודה אחרי נקודה. כדי לעזור לכם להבין במה כדאי לבחור.

עיצוב וסטייל: למי יש יותר שיק?

בואו נתחיל מהרושם הראשוני. ה-BYD Atto 3 הוא רכב שמושך תשומת לב. העיצוב החיצוני שלו די בולט. יש לו קווים חדים ופרופורציות מעניינות. אבל גולת הכותרת האמיתית היא בפנים. תא הנוסעים של ה-Atto 3 הוא חוויה בפני עצמה. מעוצב בהשראת חדר כושר. כן, קראתם נכון. יש שם מיתרים בדלתות שנראים כמו גיטרות (או חבלים של מתקן אימון), פתחי מיזוג עגולים כמו משקולות, וידית הילוכים כמו מכשיר אליפטיקל. זה מגניב, זה צעיר, וזה בטוח לא משעמם. אבל זה גם יכול להיות קצת מוגזם לחלק מהאנשים.

הסקודה אניאק, לעומת זאת, משחקת במגרש אחר לגמרי. היא נאמנה לשפת העיצוב של סקודה. זה אומר מראה חיצוני סולידי, אלגנטי, ובלי יותר מדי דרמות. היא נראית כמו SUV אירופאי קלאסי. בפנים, האניאק מציעה אווירה שונה לחלוטין מה-Atto 3. כאן הדגש הוא על מינימליזם, איכות חומרים (גם בדגם הכניסה, למרות שפחות מפוארים מבגרסאות היקרות), וארגונומיה מצוינת. הכל במקום, הכל מרגיש מוצק ונעים למגע. אין כאן גימיקים, יש כאן פונקציונליות ויוקרה אירופאית מאופקת. אם אתם טיפוסים של “פחות זה יותר” ואוהבים תחושה בוגרת ורגועה בתא הנהג – האניאק כנראה תדבר אליכם יותר.

נסיעה ונוחות: איך הן מרגישות על הכביש?

נעבור לחלק החשוב באמת – איך הרכבים האלה נוסעים. ה-BYD Atto 3 מרגיש זריז וקל בעיר. התגובה של הדוושה מיידית, כמו שאנחנו אוהבים ברכב חשמלי. ההיגוי קליל ונוח לחניות ותמרונים. נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל, אבל לפעמים היא מרגישה קצת עסוקה על שיבושים קטנים או כבישים לא סלולים במיוחד. על כביש מהיר היא יציבה ונעימה, אם כי יכול להיות קצת רעשי רוח במהירויות גבוהות.

הסקודה אניאק, במיוחד דגם הכניסה (שמגיע בדרך כלל עם חישוקים קטנים יותר שתורמים לנוחות), מצטיינת בסעיף הנוחות. היא מרגישה מרוסנת יותר, בולעת מהמורות בצורה מרשימה, ומספקת תחושת ריחוף נעימה. ההיגוי שלה פחות חד מה-Atto 3, אבל מדויק ונותן ביטחון. על כביש מהיר היא יציבה כמו סלע ושקטה יותר באופן כללי. אם אתם נוסעים הרבה נסיעות ארוכות או פשוט מעדיפים רכב רך ומפנק, האניאק כנראה תהיה בחירה טובה יותר. מצד שני, ה-Atto 3 יכולה להרגיש קצת יותר “שובבה” וקלה בעיר.


טווח נסיעה וטעינה: כמה רחוק אפשר לנסוע?

אחד הדברים שהכי מעניינים אותנו ברכב חשמלי הוא כמובן הטווח. ה-BYD Atto 3 מגיע עם סוללה בנפח של 60.4 קוט”ש ומצהיר על טווח נסיעה של 420 ק”מ לפי תקן WLTP. במציאות, בנהיגה יומיומית משולבת, אפשר לצפות לטווח ריאלי של סביב 300-350 ק”מ, תלוי בסגנון הנהיגה ותנאי הדרך.

הסקודה אניאק בדגם הכניסה (בדרך כלל ה-50 או ה-60) מגיעה עם סוללות בגודל 52 קוט”ש או 58 קוט”ש בהתאמה. הטווח המוצהר לדגם ה-60, למשל, הוא סביב 400 ק”מ (תלוי ברמת הגימור). בפועל, גם כאן תצפו לטווח ריאלי דומה פחות או יותר ל-Atto 3 בדגם המקביל. מהירות הטעינה המהירה של שניהם סבירה, אך חשוב לבדוק את הנתונים המדויקים של הדגם הספציפי שאתם בוחנים, שכן הם יכולים להשתנות מעט בין רמות גימור ושנות ייצור.

לגבי טעינה ביתית, שניהם תומכים בטעינת AC רגילה. בסופו של דבר, לשימוש יומיומי בתוך העיר ומחוצה לה בנסיעות רגילות, הטווח של שניהם יספיק לרוב האנשים. אם אתם עושים הרבה נסיעות ארוכות מאוד על בסיס קבוע, אולי שווה לשקול גרסאות סוללה גדולות יותר (שקיימות באניאק אך לא ב-Atto 3), אבל בהשוואה הספציפית הזו של דגמי כניסה – הם די דומים.

פנים הרכב ופרקטיות: כמה מקום יש לנו ולחפצים שלנו?

כאן נכנסים לעובי הקורה בכל מה שקשור לחיי משפחה ושימוש יומיומי. ה-BYD Atto 3 מרגיש מרווח מאוד בפנים. המבנה של הפלטפורמה החשמלית מאפשר רצפה שטוחה לגמרי מאחור, וזה מצוין לנוסע שלישי במושב האחורי. תא המטען בנפח 440 ליטר סביר בהחלט ויכול להכיל עגלת ילדים קטנה או את הקניות השבועיות. יש גם תאי אחסון שימושיים בתא הנוסעים, כולל מדף בתא המטען התחתון.

הסקודה אניאק היא אלופת הפרקטיות הבלתי מעורערת. היא בנויה על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של קבוצת פולקסווגן, וזה מורגש. היא מציעה תא נוסעים עצום בגודלו, במיוחד במרחב הרגליים ליושבים מאחור. תא המטען שלה, בנפח 585 ליטר, הוא פשוט ענק ומציב סטנדרט בקטגוריה. הוא יכול לבלוע עגלת ילדים גדולה, כמה מזוודות, ועדיין יישאר מקום. בסקודה יש תמיד את הפיצ’רים הקטנים והחכמים (Simply Clever) כמו המטריה בדלת או ווים מיוחדים בתא המטען – דברים קטנים שעושים את החיים קלים יותר. אם גודל תא המטען ומרחב הנוסעים הם בראש סדר העדיפויות שלכם, האניאק נותנת פייט רציני.


טכנולוגיה ומערכות: מסכים, גאדג’טים ובטיחות

שני הרכבים עמוסים בטכנולוגיה, אבל שוב, בגישה שונה. ה-BYD Atto 3 מתבלטת עם מסך המולטימדיה המרכזי הענק שלה (12.8 אינץ’ או 15.6 אינץ’ ברמות גימור גבוהות יותר) שיכול להסתובב בלחיצת כפתור ממצב אופקי למצב אנכי. זה גימיק מגניב שאין כמעט באף רכב אחר. המערכת עצמה די מהירה ויש בה הרבה פיצ’רים, כולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (למרות שלפעמים זה דורש קצת סבלנות). מערכות הבטיחות האקטיביות של ה-Atto 3 מתקדמות וקיבלה ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים (Euro NCAP).

הסקודה אניאק מגיעה עם מסך מולטימדיה בגודל סביר (בדרך כלל 10 או 13 אינץ’) וממשק מוכר וידידותי למשתמש של קבוצת פולקסווגן. הוא אולי פחות “וואו” מהמסך המסתובב, אבל הוא עובד בצורה חלקה, אינטואיטיבית, ותומך כמובן בקישוריות לסמארטפון. סקודה ידועה בגישה פרגמטית לטכנולוגיה – מה שימושי עובד טוב. גם האניאק קיבלה ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP ומגיעה עם חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה.

מחיר ועלות תועלת: על מה משלמים וכמה מקבלים?

זו כנראה אחת הנקודות המכריעות בהשוואה הזו. ה-BYD Atto 3 הושק בישראל עם תג מחיר אגרסיבי מאוד שהפך אותו לאחד הרכבים החשמליים הכי משתלמים ביחס לגודל ולאבזור. הוא מגיע עם חבילה די מלאה כבר בדגם הבסיס, וזה בהחלט יתרון גדול מבחינת עלות הכניסה לעולם החשמליות.

הסקודה אניאק, במיוחד דגמי הכניסה, ממוקמים בדרך כלל בטווח מחירים גבוה יותר משמעותית מה-Atto 3. גם אם משווים רמות גימור מקבילות מבחינת טווח, האניאק תהיה יקרה יותר. מצד שני, אתם מקבלים תחושה יוקרתית יותר (לפחות בחומרים ובאיכות הכללית), מרחב פנימי ותא מטען גדולים יותר, ומוניטין של מותג אירופאי מוכר ואמין. האם זה שווה את הפרש המחיר? זו שאלה שרק אתם יכולים לענות עליה, בהתאם לתקציב ולסדרי העדיפויות שלכם.

אז במה כדאי לבחור? מה עדיף לי?

הגענו לשאלת מיליון הדולר. ההשוואה בין ה-BYD Atto 3 לסקודה אניאק בדגם הכניסה מראה שמדובר בשני רכבים מצוינים, אבל עם דגשים שונים לחלוטין. אין כאן תשובה אחת נכונה לכולם. הכל תלוי בצרכים ובסדרי העדיפויות האישיים שלכם.

  • לכו על ה-BYD Atto 3 אם: התקציב שלכם חשוב לכם מאוד ואתם מחפשים את התמורה המקסימלית למחיר. אתם אוהבים עיצוב נועז וייחודי (במיוחד בפנים). אתם צריכים רכב זריז וקליל לנסיעות עירוניות ובין-עירוניות רגילות. אתם פתוחים למותגים חדשים ולא מפחדים להיות שונים.
  • לכו על הסקודה אניאק (דגם כניסה) אם: נוחות נסיעה מופלגת חשובה לכם במיוחד. אתם צריכים תא מטען ענק ומרחב פנימי מקסימלי למשפחה. אתם מעדיפים עיצוב סולידי, אלגנטי ומוכר. אתם מחפשים איכות חומרים ותחושה יוקרתית יותר, גם אם זה בא על חשבון המחיר. אתם מעריכים את הגישה הפרקטית והחכמה של סקודה.

סיכום: על מה ללכת בסוף?

בשורה התחתונה, ה-BYD Atto 3 הוא כרגע מלך התמורה בקטגוריה שלו. הוא מציע חבילה אטרקטיבית במחיר נגיש. הסקודה אניאק, לעומת זאת, היא מכונית בשלה יותר, נוחה יותר, מרווחת יותר, ומרגישה פשוט אירופאית ואיכותית יותר – אבל כל הטוב הזה מגיע בתג מחיר גבוה יותר. ההחלטה היא שלכם. נסו את שניהם. שבו בפנים. סעו עליהם. הרגישו מה מדבר אליכם יותר. מה עדיף לכם ביום יום. רק כך תדעו באמת איזו חשמלית מתאימה לכם יותר.

מלך המצברים

מלך המצברים

מלך המצברים מבצעים החלפת מצברים איכותיים לכל סוגי הרכב. אך כיצד תדעו אם אתם צריכים והחליף, ואיך בוחרים מצבר לרכב? מלך המצברים לשירותכם!

רוצה להגיד משהו? זה הזמן :-)

אולי גם אלו יעניינו אותך...

מלך המצברים

אנו במלך המצברים דואגים לתת את השירות הכי טוב והכי מהיר שאפשר, עם פריסה רחבה בכל הארץ לשירות של מצברים עד הבית.

יכול לעניין אותך...

אנו עובדים עם המצברים הטובים בשוק

מצברי שנפ

12 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי ורטה

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח
מומלץ

מצברי סטארטאפ

18 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי בוש

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח

מצברי EFB

20 חודשי אחריות
מומלץ

מצברי AGM

24 חודשי אחריות
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן