סקירה מקצועית על יונדאי טוסון 2022 – חוות דעת, מחיר, צריכת דלק, בטיחות ועוד

ברוכים הבאים לפורטל הרכב BatteryKing.
היום אנחנו צוללים לעומק של אחד הרכבים המדוברים והנמכרים ביותר בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות: יונדאי טוסון 2022.
הטוסון, ובשמו הלועזי Hyundai Tucson, הוא רכב פנאי-שטח (SUV) קומפקטי שחולל סערה של ממש כשהושק בדורו הנוכחי, שזכה לכינוי NX4.
הוא לא סתם עוד SUV, אלא הצהרה עיצובית נועזת וקפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית עבור היצרנית הדרום קוריאנית.
למעשה, הטוסון של יונדאי מהווה נדבך קריטי בהצלחתה העולמית ובישראל בפרט.
הוא ממוקם בליבת הקטגוריה התחרותית ביותר.
הטוסון נאבק ראש בראש עם יריבים חזקים כמו קיה ספורטאז’ (Kia Sportage) התאום המכאני שלו, טויוטה ראב4 (Toyota RAV4) ההיברידית, ומאזדה CX-5 (Mazda CX-5) הפופולרית.
הוא נועד לשרת קהל יעד רחב.
החל ממשפחות צעירות ועד זוגות מבוגרים שמחפשים שילוב של מראה מרשים, אבזור עשיר, בטיחות ללא פשרות ופרקטיות יומיומית.
סקירה מקיפה זו תעניק לכם את כל המידע הדרוש כדי להחליט אם יונדאי טוסון 2022 הוא הרכב הבא שלכם.
נפרוס בפניכם ניתוח מעמיק של העיצוב, תא הנוסעים, הטכנולוגיה, הביצועים, חווית הנהיגה, הבטיחות, וכמובן, הנתונים היבשים של מחיר ורמות גימור בישראל.
נשתף גם את התובנות שלנו ואת חוות דעת גולשים.
נכון לאפריל 2025, הטוסון 2022 עדיין רלוונטי לחלוטין כשוק היד שנייה פורח.
אז בואו נצא לדרך.

II. עיצוב חיצוני: כשנועזות פוגשת פרקטיות

יונדאי טוסון 2022 הוא לא רכב שמתחבא בפינה.
הוא דורש תשומת לב, ובצדק.
הפילוסופיה העיצובית שהנחתה את יונדאי בדור הרביעי של הטוסון מכונה “Parametric Dynamics”.
היא מתבטאת בקווים חדים, זוויות דרמטיות ומשטחים מפוסלים שיוצרים מראה עתידני כמעט.
הוא בהחלט שובר מוסכמות עיצוביות בקטגוריה.

החזית היא כנראה האלמנט הבולט ביותר.
הגריל העצום משתלב בצורה חלקה עם פנסי היום הנסתרים (Parametric Hidden Lights), שמופיעים רק כשהם דולקים.
כשהם כבויים, הם משתלבים באופן מושלם במבנה הגריל.
זהו טריק עיצובי גאוני שמעניק לרכב מראה ייחודי ומטיל ספק במתבונן – “רגע, מאיפה מגיעים האורות?”.
הפנסים הראשיים ממוקמים נמוך יותר בתוך הפגוש, משלימים את המראה האגרסיבי והמודרני.

מפרופיל הצד, הטוסון ממשיך להרשים.
הוא נראה ארוך ונמוך יותר ממה שהוא באמת, עם קו חלונות שעולה בהדרגה לאחור.
הקווים המפוסלים לאורך הדלתות, כולל קו “Z” בולט מעל בתי הגלגלים האחוריים, מעניקים לרכב תחושה של תנועה.
גם כשהוא עומד, הוא נראה כאילו הוא בתנועה.
חישוקי הגלגלים המוצעים, לרוב בגדלי 17 עד 19 אינץ’ תלוי ברמת הגימור, משלימים את המראה הכללי עם עיצובים נועזים משל עצמם.
הם תורמים לנוכחות הכביש המרשימה.

החלק האחורי לא פחות דרמטי.
פנסי LED בצורת “ניבים” משולבים בפס תאורה אופקי לרוחב דלת תא המטען.
הלוגו של יונדאי ממוקם גבוה על הזגוגית האחורית, משחרר את דלת תא המטען מעומס ויזואלי.
אחד הפיצ’רים החכמים הוא המגב האחורי הנסתר.
הוא משתלב באופן כמעט בלתי נראה בקצה הספוילר העליון.
המידות הפיזיות של הטוסון גדולות יחסית לקטגוריה, עם אורך של 4,500 מ”מ, רוחב של 1,865 מ”מ וגובה של 1,650 מ”מ.
בסיס גלגלים של 2,680 מ”מ תורם רבות למרווח הפנים.
הוא מציב אותו בראש קטגוריית ה-C-SUV מבחינת גודל.
הטוסון 2022 הוא בהחלט רכב שהופך ראשים.

III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: סלון היי-טק על גלגלים

תא הנוסעים – מינימליזם טכנולוגי

כשנכנסים לתא הנוסעים של יונדאי טוסון 2022, מקבלים תחושה של קפיצת דרך משמעותית.
האווירה הכללית מודרנית, נקייה וטכנולוגית.
הקונספט העיצובי כאן הוא “Interspace”, כלומר חיבור והרמוניה בין הסביבה החיצונית לפנימית.
הדשבורד מעוצב באופן מינימליסטי, עם קווים נקיים המשתלבים עם מסך מולטימדיה מרכזי שקוע ולוח מחוונים דיגיטלי נטול מסגרת.
שני פסי ניקל נמשכים לרוחב הדשבורד וממשיכים לתוך הדלתות, ויוצרים תחושה של עוטפות ורוחב.
זה נראה אלגנטי ומרשים.

איכות חומרים והרכבה

יונדאי השקיעה באיכות החומרים בטוסון.
בחלקים העליונים של הדשבורד והדלתות תמצאו פלסטיק רך ונעים למגע.
ישנן גם תוספות של בד או דיפונים דמויי אלומיניום, בהתאם לרמת הגימור.
עם זאת, יש גם לא מעט פלסטיק קשיח בחלקים התחתונים.
במיוחד בולט השימוש בפלסטיק שחור מבריק (Piano Black) סביב הקונסולה המרכזית ומערכת המולטימדיה.
הוא אומנם נראה יוקרתי בתחילה, אך הוא סופח טביעות אצבע ואבק במהירות.
הוא גם נוטה להישרט בקלות.
איכות ההרכבה טובה מאוד בסך הכל.
אין קרקושים או רעשים מיותרים.
הכל מרגיש מהודק ועשוי היטב, כפי שמצופה מרכב בקטגוריה ובמחיר הזה.

הנדסת אנוש, נוחות וראות

הנדסת האנוש בטוסון 2022 טובה ברובה.
מיקום הפקדים הפיזיים (המעטים שנותרו) אינטואיטיבי.
פקדי בקרת האקלים הם משטחי מגע.
זה נראה יוקרתי, אך דורש הסתגלות ופחות נוח לתפעול עיוור בזמן נהיגה.
מסך המגע המרכזי גדול וקל לשימוש.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קו חלונות יחסית גבוה.
גם המראות הגדולות והחיישנים הרבים מסייעים בניווט.
מושבי הנהג והנוסע הקדמי נוחים ומציעים תמיכה צידית סבירה.
ברמות גימור גבוהות יותר, תמצאו כוונון חשמלי, חימום ואפילו אוורור למושבים, שזה פינוק של ממש באקלים הישראלי הלוהט.

מרווח פנים ותא מטען: כמעט כמו רכב סלון

אחד הקלפים החזקים ביותר של הטוסון 2022 הוא המרווח הפנימי.
בזכות בסיס הגלגלים הנדיב, המרווח לרגליים בשורת המושבים השנייה מצוין.
גם נוסעים גבוהים ימצאו מספיק מקום, גם לברכיים וגם לראש, ללא תחושת צפיפות.
המושב האחורי נוח יחסית וניתן להסיע שלושה מבוגרים, אם כי המרכזי יהיה פחות מרווח לכתפיים בנסיעות ארוכות.
שני ילדים עם כסאות בטיחות ימצאו מספיק מקום בקלות.

נפח תא המטען הוא עניין מרשים נוסף.
הוא עומד על 546 ליטר בדגם ההיברידי ועד 620 ליטר בדגמי הבנזין.
זהו אחד התאים הגדולים בקטגוריה.
סף ההטענה נמוך יחסית, מה שמקל על הכנסת והוצאת חפצים כבדים.
צורת התא ישרה ונוחה לניצול.
ישנם ווי עיגון ופתרונות אחסון נוספים כמו תא מתחת לרצפה, אידיאלי לאחסון כבל טעינה (אם היה רלוונטי) או ציוד חירום.
המושבים האחוריים מתקפלים ביחס של 60:40 ויוצרים משטח הטענה כמעט שטוח לחלוטין.
זה משפר את הפרקטיות עוד יותר עבור מי שצריך להוביל ציוד גדול.

IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: לגעת בעתיד

מערכת המולטימדיה המרכזית

הטוסון 2022 מקבל ציון גבוה מאוד בתחום הטכנולוגיה.
במרכז תא הנוסעים ממוקמת מערכת מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ’ (ברמות גימור גבוהות).
הוא שקוע מעט לתוך הדשבורד, מה שמעניק לו מראה אינטגרטיבי ויוקרתי.
איכות התצוגה פנטסטית, עם רזולוציה גבוהה וצבעים עשירים.
מהירות התגובה למגע מהירה וזורמת.
מבנה התפריטים אינטואיטיבי וקל ללמידה, עם אייקונים גדולים וברורים.
מערכת ההפעלה היא של יונדאי-קיה עצמה, והיא מהמובילות בתעשייה מבחינת נוחות שימוש.
העוזר הקולי (לרוב באנגלית) עובד היטב ומסוגל לבצע מגוון פקודות.

קישוריות הסמארטפונים כלולה כסטנדרט, כמובן.
אפל קארפליי (Apple CarPlay) ואנדרואיד אוטו (Android Auto) מחוברים לרוב באופן חוטי בדגמי 2022 בישראל, אם כי ייתכנו רמות גימור ספציפיות או עדכוני תוכנה שהוסיפו קישוריות אלחוטית בהמשך.
חיבור בלוטות’ מהיר ויציב, ואיכות השמע בשיחות טלפון טובה.

לוח מחוונים דיגיטלי ואבזור נוחות

לוח המחוונים הדיגיטלי הוא תענוג לעיניים.
הוא בגודל 10.25 אינץ’ (ברמות גימור מסוימות) ומוצג ללא מסגרת, מה שמעניק לו מראה “צף” ויוקרתי.
הוא מציע אפשרויות תצוגה מגוונות וניתן להתאמה אישית.
הוא משנה את העיצוב בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (Eco, Normal, Sport).
זה מוסיף חוויה דינמית ומעניינת.

מערכת השמע הסטנדרטית מספקת צליל איכותי וברור.
היא מספקת חווית שמע מספקת למרבית הנהגים.
האבזור עשיר כבר מרמות הגימור הבסיסיות.
בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים היא סטנדרטית.
ברמות גימור גבוהות יותר, ניתן למצוא גם חימום ו/או אוורור למושבים הקדמיים.
חימום למושבים האחוריים, גג פנורמי חשמלי שמחדיר אור רב לתא הנוסעים.
משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען הם גם חלק מההיצע.
בחלק מהדגמים ניתן למצוא גם תצוגה עילית (HUD – Head-Up Display) שיקרין נתוני נהיגה חשובים ישירות על השמשה הקדמית.

טכנולוגיות ייחודיות

יונדאי טוסון 2022 מציע גם כמה טכנולוגיות ייחודיות ומרשימות.
ברמות הגימור הגבוהות תמצאו את מערכת “Remote Smart Parking Assist” (RSPA).
היא מאפשרת להחנות את הרכב מרחוק באמצעות השלט, פיצ’ר שימושי במיוחד בחניות צפופות.
היא בהחלט גורמת לפרצופים מופתעים כשרואים את הרכב מחנה את עצמו ללא נהג.
עוד טכנולוגיה מעניינת היא “Digital Key” המאפשרת פתיחה והנעה באמצעות הסמארטפון, אם כי זמינותה משתנה לפי השוק והשנה.
הטוסון הוא בהחלט רכב שלא חוסך בטכנולוגיה, והוא מציע חבילה מרשימה מאוד ביחס לקטגוריה.

V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: חסכונית וחזקה

יחידות הנעה לשוק הישראלי

יונדאי טוסון 2022 הוצע בישראל עם מספר יחידות הנעה, אך הבולטת והפופולרית ביותר היא הגרסה ההיברידית.
היא משלבת יעילות עם ביצועים נהדרים.
הטוסון ההיברידי מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו-בנזין (T-GDi), המפיק 180 כוחות סוס ומומנט של 27 קג”מ.
למנוע זה משודך מנוע חשמלי.
השילוב מייצר הספק משולב של 230 כוחות סוס ומומנט משולב של 27 קג”מ.
הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים (או לארבעת הגלגלים בגרסאות הבודדות שהגיעו לארץ) באמצעות תיבת גיר אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים.
זוהי בחירה מצוינת.
היא נחשבת אמינה וחלקה, בניגוד לתיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמד (DCT) או רציפות (CVT) שאינן תמיד חביבות על נהגים.

נתוני התאוצה של הטוסון ההיברידי מרשימים בהחלט.
הוא מזנק מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך כ-8.0 שניות (8.8 שניות בגרסת ההנעה הקדמית).
זה מהיר מספיק לרוב תרחישי הנהיגה.
גם דגם הבנזין 1.6 טורבו, שהיה זמין בתחילת דרכו, מציע 180 כ”ס ומומנט זהה.
הוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 הילוכים, ומאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.8 שניות.
היה גם דגם 2.0 ליטר אטמוספרי (152 כ”ס, 19.6 קג”מ), שהיה פחות פופולרי בשל ביצועים צנועים יותר.
התאוצה שלו מ-0 ל-100 קמ”ש ארכה 10.3 שניות.

צריכת דלק וצריכת אנרגיה

היתרון הגדול של הגרסה ההיברידית הוא כמובן בצריכת דלק.
נתוני היצרן לפי תקן WLTP עומדים על כ-16.1 עד 18.2 ק”מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור והנעה).
בחיים האמיתיים, בנהיגה מתונה ושפויה, ניתן לצפות לצריכת דלק ריאלית של כ-14-15 ק”מ לליטר.
זהו נתון מצוין לרכב SUV בגודל כזה.
הוא חסכוני יותר באופן משמעותי מגרסאות הבנזין (שעשויות להגיע ל-11-12 ק”מ לליטר בקושי).
למרות שהטוסון אינו רכב חשמלי מלא, הביטוי “צריכת אנרגיה” רלוונטי גם כאן.
המערכת ההיברידית מנהלת את האנרגיה ביעילות בין מנוע הבנזין לסוללה.
היא משפרת את הצריכת דלק הכוללת.
חיפוש “צריכת דלק” נפוץ גם בקרב מי ששוקל רכב חשמלי.
ההשוואה לעלויות טעינה לעומת תדלוק מעניינת בהחלט.

תחושת כוח וביצועים ביומיום

בנהיגה יומיומית, הטוסון ההיברידי מרגיש חזק וזריז.
יש שפע של כוח זמין כבר מסל”ד נמוך.
זה מאפשר עקיפות בטוחות וטיפוס עליות ללא מאמץ.
המעבר בין הנעת בנזין להנעה חשמלית, או לשילוב של שתיהן, חלק מאוד וכמעט בלתי מורגש.
גם בתאוצות ביניים, הרכב מרגיש חיוני ומגיב היטב.
תיבת ההילוכים האוטומטית עושה עבודה מצוינת בהעברת הכוח בצורה חלקה ויעילה.
היא שומרת על הילוך מתאים בכל מצב.
בסך הכל, יחידת ההנעה ההיברידית מספקת חבילה משכנעת של כוח, יעילות ונוחות.

VI. טעינה (לרכב פלאג-אין/חשמלי): לא רלוונטי לדגם ההיברידי המלא

חשוב להבהיר מראש: הסקירה הנוכחית מתמקדת ביונדאי טוסון 2022 בגרסתו ההיברידית המלאה (HEV), כפי שהיא פופולרית מאוד בשוק הישראלי.
גרסה זו אינה רכב פלאג-אין היברידי (PHEV) או רכב חשמלי מלא (BEV).
לכן, היא אינה מצריכה טעינה חיצונית באמצעות עמדות טעינה או כבלים.
הרכב טוען את הסוללה הקטנה שלו באופן עצמאי באמצעות בלימה רגנרטיבית ומנוע הבנזין.
משום כך, אין צורך לדון בפרמטרים כמו קצב טעינת AC או DC, זמן טעינה ביתי או מהיר, או סוג מחבר.
זהו יתרון גדול עבור נהגים רבים שאינם מעוניינים להתמודד עם נושא הטעינה.

עם זאת, יונדאי כן מציעה גרסאות פלאג-אין היברידיות (PHEV) של הטוסון בשווקים אחרים.
אם וכאשר גרסה כזו תגיע לישראל באופן נרחב, נשמח לספק סקירה מפורטת אודות חווית הטעינה, האפליקציות הנלוות וכל הנושאים הרלוונטיים.
נכון להיום, הטוסון ההיברידי מציע פתרון “תדלק וסע” עם יתרונות חיסכון בצריכת דלק, ללא התלות בתשתית טעינה.
הוא משלב את הטוב משני העולמות.

VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: רבגוניות בנוחות

נוחות נסיעה ובידוד רעשים

חווית הנהיגה ביונדאי טוסון 2022 מתמקדת בנוחות ורוגע.
נוחות הנסיעה טובה מאוד בסך הכל, הן בנסיעה עירונית והן מחוץ לעיר.
הרכב מצליח לספוג מהמורות ושיבושים בכביש הישראלי היטב, גם עם חישוקי 19 אינץ’.
הוא מספק נסיעה חלקה ונעימה.
עם זאת, על כבישים משובשים במיוחד או פסי האטה גבוהים, הרכב עלול להרגיש קצת קשיח.
רמת בידוד הרעשים טובה מאוד לקטגוריה.
רעשי מנוע כמעט ואינם נשמעים בנסיעה רגועה, בזכות המערכת ההיברידית.
רק תחת עומס כבד ישמע קולו של מנוע הבנזין.
רעשי רוח מתחילים לחדור לתא הנוסעים במהירויות גבוהות מאוד (מעל 120-130 קמ”ש), אך הם אינם מפריעים יתר על המידה.
רעשי כביש נשמרים ברמה נמוכה, אם כי סוג הצמיגים משפיע.

התנהגות דינמית והיגוי

בתחום ההתנהגות הדינמית, הטוסון אינו ספורטאי.
אבל הוא מציע התנהגות כביש צפויה ובטוחה.
תחושת ההיגוי קלה יחסית.
היא מתאימה לאופי הרכב.
הוא מדויק מספיק לנהיגה יומיומית, אך לא מספק משוב רב מהכביש.
זהו היגוי שקל לתפעל בעיר ובחניה.
אחיזת הכביש טובה.
הרכב מרגיש יציב ובטוח ברוב המצבים.
זוויות הגלגול בפניות קיימות, אך הן מרוסנות ומורגשות באופן הדרגתי.
הוא בהחלט לא מרגיש כמו ספינה.

תחושת הבלמים טובה.
הם מספקים עוצמת בלימה מספקת.
בדגם ההיברידי, מערכת הבלימה הרגנרטיבית משולבת בצורה חלקה ביותר.
היא כמעט ואינה מורגשת במעבר בין בלימה חשמלית לבלימה הידראולית.
זה תורם לנוחות הנהיגה.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות מצוינת.
הרכב שומר על קו ישר ללא מאמץ, גם בנסיעות ארוכות בכביש 6.
הוא מעניק תחושת ביטחון לנהג.
קלות התמרון בעיר מפתיעה לטובה.
למרות גודלו, בזכות ההיגוי הקל ומצלמות החנייה הרבות, הוא משתחל בקלות לחניות צפופות.
היעדר גיר והילוכים ידניים (או תיבה רובוטית מורכבת) בגרסה ההיברידית תורם לחוויה חלקה ונטולת מאמץ, במיוחד בפקקים ובתנועה עירונית איטית.

VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: שקט נפשי כסטנדרט

מבדקי ומבחני בטיחות

הבטיחות היא אחד הקלפים החזקים ביותר של יונדאי טוסון 2022.
הרכב זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני בטיחות של ארגון Euro NCAP האירופאי.
התוצאות בקטגוריות השונות היו מרשימות: 86% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-90% במערכות עזר בטיחותיות.
ציונים אלה מבדקי בטיחות קפדניים.
הם מעידים על תכנון מבני מתקדם והגנה פאסיבית מצוינת.

השלדה של הטוסון 2022 מחוזקת בשימוש נרחב בפלדה בחוזק גבוה במיוחד.
היא תורמת קשיחות מבנית וסופגת אנרגיה במקרה של תאונה.
הרכב מצויד בשבע כריות אוויר כסטנדרט, כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע הקדמי.
היא מיועדת למנוע מגע בין השניים בהתנגשות צד.

מערכות סיוע אקטיביות לנהג (ADAS)

אחד היתרונות הבולטים של הטוסון הוא חבילת מערכות הבטיחות האקטיביות (ADAS) העשירה, שמוצעת כסטנדרט ברוב רמת גימור בישראל.
היא כוללת:

  • בלימת חירום אוטונומית (FCA): מזהה כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומונעת או מפחיתה את עוצמת ההתנגשות.
  • בקרת שיוט אדפטיבית חכמה (SCC): שומרת על מרחק בטוח מהרכב שלפנים, כולל פונקציית “עצור וסע” (Stop & Go) בדגם ההיברידי, שהיא שימושית במיוחד בפקקים.
  • מערכת לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה (LKA/LFA): מתקנת באופן אקטיבי את ההיגוי כדי לשמור על הרכב במרכז הנתיב.
  • התרעה על עייפות נהג (DAW): מזהה דפוסי נהיגה העלולים להעיד על עייפות וממליצה על הפסקה.

ברמות גימור גבוהות יותר, תמצאו אבזור בטיחות משודרג, כגון:

  • ניטור שטחים מתים (BCA) עם תצוגה במחוונים: מציג את תמונת השטח המת על גבי לוח המחוונים בעת איתות, פיצ’ר יעיל ומרשים.
  • התרעה מפני תנועה חוצה מאחור (RCCA) עם בלימה אוטונומית: מונעת התנגשות בעת יציאה מחניה לאחור.
  • מצלמות היקפיות 360 מעלות (SVM): מספקות תמונה מלאה של סביבת הרכב.
  • סייען יציאה בטוחה (SEA): מונע פתיחת דלתות כאשר רכב מתקרב מאחור.

תפקוד המערכות הללו בעולם האמיתי טוב מאוד.
הן פועלות בצורה חלקה ואינטואיטיבית, לרוב ללא התערבויות אגרסיביות מדי.
בקרת השיוט האדפטיבית בדגם ההיברידי יעילה במיוחד ומורידה עומס רב בנסיעות ארוכות ובתנועה צפופה.
הן ללא ספק משפרות את הבטיחות הכוללת.
הן מעניקות שקט נפשי לנהג ולנוסעים.
הן הופכות את הטוסון לאחד הרכבים הבטוחים בקטגוריה שלו.

IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): השקעה משתלמת

כמה עולה יונדאי טוסון 2022?

השאלה “כמה עולה הרכב?” היא תמיד מרכזית.
יונדאי טוסון 2022, ובמיוחד הגרסה ההיברידית, נהנתה מפופולריות עצומה בישראל.
המחיר לצרכן בשנת 2022 עבור דגם היברידי חדש נע בטווח של כ-170,000 ש”ח ועד כ-210,000 ש”ח.
הוא כמובן תלוי ברמת גימור ובמועד הרכישה.
כיום, בשוק היד השנייה, המחירון של טוסון 2022 עדיין שומר על ערכו יפה מאוד.
זו עדות לביקוש הרב ולאמינות המותג.
רכב שמור מגרסת פרימיום או עלית היברידית יכול להימכר במחיר של 150,000-180,000 ש”ח, בהתאם לקילומטראז’ ומצב הרכב.

רמות גימור עיקריות בישראל

הטוסון 2022 שווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות, כאשר ההיצע המשתנה מעט בהתאם לסוג יחידת ההנעה (בנזין או היברידי).
להלן הבולטות שבהן בגרסה ההיברידית:

  • Insight (אינסייט): רמת הגימור הבסיסית. היא כבר מגיעה עם חבילת בטיחות מלאה, מסך מולטימדיה 8 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי 4.2 אינץ’, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס.
  • Premium (פרימיום): רמת הגימור הפופולרית ביותר. היא מוסיפה למפרט מסך מולטימדיה 10.25 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ’, חישוקי 18 אינץ’, מושבים משולבי עור, חיישני חניה קדמיים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
  • Elite (עלית): רמת הגימור הבכירה. היא כוללת את כל הטוב של הפרימיום בתוספת מושבים מרופדי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים (עם זיכרונות לנהג), חימום ואוורור למושבים קדמיים, חימום למושבים אחוריים, גג שמש פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות ומערכות בטיחות משודרגות כמו ניטור שטחים מתים עם תצוגה במחוונים.

ההבדלים בין רמות הגימור משמעותיים בהיבט האבזור.
לכן, חשוב לבדוק איזו רמת גימור מתאימה לכם ביותר ולצרכים שלכם.

אחריות ועלויות תחזוקה

יונדאי ישראל מציעה אחריות יצרן נדיבה.
היא כוללת 5 שנות אחריות או 100,000 ק”מ (המוקדם מביניהם) על הרכב כולו.
לדגם ההיברידי יש אחריות מורחבת על הסוללה של 7 שנים או 150,000 ק”מ.
זה מעניק שקט נפשי משמעותי, במיוחד כשמדובר במערכות היברידיות מורכבות.

עלויות התחזוקה של הטוסון נחשבות סבירות יחסית לקטגוריה.
רכבי יונדאי ידועים באמינותם, ולכן גם הסיכוי לתקלות משמעותיות הוא נמוך.
טיפולים שוטפים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק”מ.
עלות הטיפולים המתוזמנים אינה שונה משמעותית מרכבי בנזין מקבילים.
דגמי היברידי יכללו גם בדיקה למערכת ההיברידית.
היבט נוסף הוא שווי השימוש, שעשוי להיות מעט גבוה יותר בגרסאות הבכירות.
בטווח הארוך, ההשקעה ביונדאי טוסון 2022 היא בדרך כלל משתלמת.
הרכב שומר על ערכו היטב ומציע עלויות אחזקה סבירות.
הוא לא ידוע על בעיות כרוניות משמעותיות.

X. יתרונות

  • עיצוב חיצוני פורץ דרך ומרשים: הטוסון נראה מצוין, נועז וייחודי, ומושך תשומת לב בכל מקום. הוא לא משעמם לרגע.
  • מרווח פנים עצום ותא מטען גדול: אחד המרווחים ביותר בקטגוריה, נוח מאוד למשפחות עם ילדים ופרקטי לנשיאת ציוד רב.
  • יחידת הנעה היברידית חזקה וחסכונית: שילוב מוצלח של 230 כ”ס עם צריכת דלק מצוינת יחסית לגודלו וביצועים זריזים. הגיר האוטומטי חלק.
  • חבילת בטיחות אקטיבית עשירה כסטנדרט: 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק ויורו NCAP, בתוספת שפע של מערכות עזר לנהג שמעניקות שקט נפשי.
  • אבזור נוחות וטכנולוגיה מתקדמת: מסכים גדולים, מערכת מולטימדיה ידידותית, אבזור עשיר כבר מרמות גימור בינוניות, כולל פינוקים כמו אוורור מושבים.
  • נוחות נסיעה טובה ויציבות גבוהה: מתמודד היטב עם כבישי ישראל, מספק נסיעה חלקה ובטוחה גם במהירויות גבוהות.
  • שמירת ערך גבוהה בשוק הישראלי: הביקוש הרב לטוסון מבטיח שמירה על ערך בשוק היד השנייה, מה שהופך אותו להשקעה חכמה.

XI. חסרונות

  • תפעול בקרת אקלים מבוסס מגע: אומנם נראה יוקרתי, אך פחות אינטואיטיבי ודורש הסתת מבט מהכביש לעיתים.
  • שימוש בפלסטיק שחור מבריק בתא הנוסעים: חומר רגיש לטביעות אצבע, אבק ושריטות קלות, מה שעלול לפגוע במראה לאורך זמן.
  • רעשי רוח במהירויות גבוהות מאוד: למרות בידוד רעשים כללי טוב, רעשי רוח בולטים יותר בנסיעות מעל 120-130 קמ”ש.
  • מחיר התחלתי גבוה יחסית: המחיר של גרסאות היברידיות מאובזרות יכול להיות גבוה ממתחרים מסוימים בקטגוריה, אם כי הוא מוצדק באבזור ובביצועים.
  • היגוי חסר משוב: ההיגוי קל ומדויק מספיק לנהיגה יומיומית, אך חסר תחושה ומשוב מהכביש למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית.

XII. השוואה למתחרים: מלך הג’ונגל האורבני

היונדאי טוסון 2022 מתמודד בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, שהיא כנראה התחרותית ביותר בשוק הרכב הישראלי.
הוא עומד ראש בראש מול שמות גדולים וותיקים, ומצליח לרוב לבלוט.
בהשוואה לקיה ספורטאז’ (Kia Sportage), אחיו לפלטפורמה ולמכלולים רבים, הטוסון מציג עיצוב נועז ופרובוקטיבי יותר.
הספורטאז’, למרות שהשתפר דרמטית בדורו הנוכחי, שמר על מראה קצת יותר קונבנציונלי.
בתא הנוסעים, שניהם מציעים טכנולוגיה מתקדמת ומרווח נדיב, אך העיצוב הפנימי של הטוסון מרגיש מודרני ונקי יותר.
הבדלי האבזור לרוב קטנים ותלויים ברמת גימור הספציפית.

מול טויוטה ראב4 (Toyota RAV4), המתחרה ההיברידית הדומיננטית, הטוסון מציע עיצוב הרבה יותר עתידני ואלגנטי.
הראב4, מנגד, מציגה מראה קצת יותר “קרבי” ומוכוון שטח.
מבחינת צריכת דלק, הראב4 נחשבת לחסכונית במיוחד, אך הטוסון קרובה מאוד אליה ובמקרים מסוימים אף עולה עליה.
בביצועים, הטוסון ההיברידי חזק יותר מהראב4 ההיברידית הסטנדרטית, והוא מציע חווית נהיגה מעט דינמית יותר.
הראב4 עדיין נחשבת למלכת האמינות הבלתי מעורערת.

בהשוואה למאזדה CX-5 (Mazda CX-5), הטוסון פונה לקהל אחר.
ה-CX-5 מתמקדת יותר בחווית נהיגה מהנה ו”ג’יפית” פחות, עם היגוי חד ותחושה ספורטיבית.
העיצוב שלה אלגנטי ושמרני יותר, והיא אולי פחות מרשימה טכנולוגית בתא הנוסעים.
הטוסון מציע יותר מרווח, יותר אבזור טכנולוגי מתקדם וחבילת בטיחות מקיפה יותר.
הוא גם חסכוני יותר בצריכת דלק (בגרסה ההיברידית) מול מנועי הבנזין הגדולים יחסית של המאזדה.
בסופו של דבר, הטוסון מבדל את עצמו בזכות המראה הדרמטי, תא הנוסעים המודרני, שפע הטכנולוגיה והיחידה ההיברידית היעילה.
הוא בהחלט עומד בכבוד בהשוואה למתחרים החזקים שלו.

XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): הבחירה החכמה והמסוגננת

יונדאי טוסון 2022 הוא רכב פנאי קומפקטי שהצליח להגדיר מחדש את הציפיות מהקטגוריה.
הוא לא רק עומד בציפיות אלא עולה עליהן כמעט בכל פרמטר.
החל מהעיצוב החיצוני הנועז והבלתי מתפשר, דרך תא הנוסעים המרווח והטכנולוגי, ועד ליחידת ההנעה ההיברידית החזקה והחסכונית.
הטוסון 2022 מציע חבילה שלמה ומשכנעת במיוחד.
הוא מציב סטנדרטים חדשים לא רק בעיצוב אלא גם באבזור ובבטיחות.

בהשוואה למתחרים המובילים, הטוסון מצליח לבלוט.
הוא אגרסיבי יותר ויזואלית מקיה ספורטאז’, טכנולוגי ודינמי יותר מטויוטה ראב4, ומרווח ומאובזר יותר ממאזדה CX-5.
הוא מציע פשרה מצוינת בין כל העולמות: עיצוב, טכנולוגיה, יעילות ופרקטיות.
המערכת ההיברידית, עם הגיר האוטומטי החלק והיעיל, תורמת לחיסכון משמעותי בצריכת דלק ולחווית נהיגה שקטה ונעימה.
המחירון שלו, למרות שהוא לא נמוך, משקף את הערך הגבוה שהוא מציע.
הוא שומר על ערכו מצוין בשוק היד השנייה.

אז, האם כדאי לקנות יונדאי טוסון 2022?
התשובה היא בהחלט חיובית, במיוחד עבור קהל היעד העיקרי שלו.
הוא מתאים במיוחד למשפחות שמחפשות רכב פנאי מרווח, בטוח וחסכוני, עם מראה שונה ונוכחות מרשימה על הכביש.
הוא גם אידיאלי למי שאוהב להתפנק בטכנולוגיה ואבזור עשיר, ומוכן לשלם מחיר הוגן עבור כל אלה.
הוא פחות יתאים למי שמחפש חווית נהיגה ספורטיבית טהורה או תקציב מאוד מצומצם.
בסופו של דבר, יונדאי טוסון 2022 הוא אחת הבחירות החכמות והמסוגננות ביותר בקטגוריה.
הוא מומלץ בחום למי שמחפש רכב משפחתי מודרני, מאובזר ובטוח.
הוא ילווה אתכם בנאמנות לכל הרפתקה אורבנית או בינעירונית.

מלך המצברים

מלך המצברים

מלך המצברים מבצעים החלפת מצברים איכותיים לכל סוגי הרכב. אך כיצד תדעו אם אתם צריכים והחליף, ואיך בוחרים מצבר לרכב? מלך המצברים לשירותכם!

רוצה להגיד משהו? זה הזמן :-)

אולי גם אלו יעניינו אותך...

מלך המצברים

אנו במלך המצברים דואגים לתת את השירות הכי טוב והכי מהיר שאפשר, עם פריסה רחבה בכל הארץ לשירות של מצברים עד הבית.

יכול לעניין אותך...

אנו עובדים עם המצברים הטובים בשוק

מצברי שנפ

12 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי ורטה

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח
מומלץ

מצברי סטארטאפ

18 חודשי אחריות | החל מ- 480 ש"ח

מצברי בוש

24 חודשי אחריות | החל מ- 550 ש"ח

מצברי EFB

20 חודשי אחריות
מומלץ

מצברי AGM

24 חודשי אחריות
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן