ברוכים הבאים ל-BatteryKing, הבית שלכם לסקירות רכב מקיפות, מהנות ומעמיקות בשוק הישראלי.
היום אנו צוללים אל עולם הרכבים המשומשים, ומוציאים מן המוסך את אחד הכלים הפופולריים והרלוונטיים ביותר עבור המשפחה הישראלית: יונדאי טוסון משנת 2017.
הטוסון, או בשמו הלועזי המוכר לא פחות, Hyundai Tucson, הגיע אלינו בדורו השלישי (TL) והפך כמעט בן לילה ללהיט מכירות אמיתי.
הוא מיצב את עצמו כקרוסאובר קומפקטי ומעוצב, אשר קורץ למשפחות צעירות ומבוגרות כאחד, המחפשות פתרון פרקטי, אמין ובעל תדמית טובה.
בעוד שפורטלנו מתמקד ברובו בעתיד החשמלי של עולם הרכב, אי אפשר להתעלם מהעבר הלא רחוק ומהדגמים שהפכו לאושיות כביש.
הטוסון 2017 הוא עדיין אופציה בולטת מאוד בשוק המשומשות בארץ, ומעורר עניין רב בקרב מי שאינם מעוניינים או יכולים להצטרף למהפכה החשמלית כרגע.
הסקירה הזו תצלול לעומק כל היבט ברכב, החל מהעיצוב, דרך תא הנוסעים, הביצועים, נוחות הנהיגה, ועד להיבטים הכלכליים והבטיחותיים הרלוונטיים במיוחד עבור קהל היעד הישראלי.
נדון ביתרונות הבולטים, בחסרונות הפוטנציאליים, ונענה על השאלה הגדולה – האם כדאי לקנות יונדאי טוסון 2017 באפריל 2025?
נשלב בחוות הדעת המקצועית שלנו גם רשמים מ”חוות דעת גולשים” שונות ונבדוק כיצד הרכב מתמודד עם אתגרי הכביש הישראלי והארנק המקומי.
אז חגרו חגורות, ובואו נצא לדרך עם הטוסון 2017.
I. מבוא: ברוכים הבאים למשפחה הישראלית
הדור השלישי של יונדאי טוסון, שהושק בשנת 2015 והגיע לישראל כדגם 2016-2017, לא היה עוד קרוסאובר בשוק.
הוא היה הצהרת כוונות ברורה מצד היצרן הקוריאני, שהתכוון לכבוש את קטגוריית הפנאי-שטח הקומפקטית, והוא עשה זאת בהצלחה מסחררת.
הטוסון החליף את ה-iX35 המצליח לא פחות, ולקח את העיצוב, האיכות והטכנולוגיה צעד קדימה.
הוא הציע חבילה אטרקטיבית של מראה נאה, תא נוסעים מרווח, אבזור עשיר יחסית ותחושת ביטחון, שהיו בדיוק מה שהלקוח הישראלי חיפש.
הוא לא רק התייצב מול מתחרים ותיקים; הוא נתן להם פייט רציני ובמקרים רבים אף עקף אותם בסיבוב.
מיצובו של הטוסון בקטגוריה היה ברור: רכב פנאי-שטח שמציע ערך מצוין למחיר, ללא יומרות שטח מיוחדות, אך עם יכולת התמודדות טובה עם כבישי ארצנו.
הוא מיתג את עצמו כרכב משפחתי לגיטימי, שיכול לשמש כרכב יחיד בבית.
בין מתחריו העיקריים בשוק הישראלי ניתן למנות את קיה ספורטאז’ (האח התאום המכאני), מאזדה CX-5, ניסאן קאשקאי, ובהמשך גם רכבים כמו סקודה קארוק וסיאט אטקה.
בהשוואה למתחרים אלה, הטוסון בלט במיוחד בעיצובו המודרני, באבזור העשיר ובשילוב המוצלח בין נוחות ויכולת כביש סבירה.
קהל היעד העיקרי של הטוסון 2017 היה, ועודנו, משפחות צעירות עם ילדים, זוגות בגיל העמידה שמחפשים מרווח וקלות כניסה/יציאה, וגם נהגי צי מתוחכמים.
הרכב מציע נוחות מספקת לנסיעות ארוכות, תא מטען גדול יחסית לטיולים וקניות, ותחושת ישיבה גבוהה שרבים אוהבים.
הסקירה הזו תפרוט בפרוטרוט את כל הסעיפים החשובים: מהעיצוב המעודכן, דרך איכות הפנים והטכנולוגיה, יחידת ההנעה והתנהגות הכביש, ועד להיבטי בטיחות, מחיר ושיקולי אחריות, מנקודת מבט עדכנית של אפריל 2025.
II. עיצוב חיצוני: קוריאני עם ניחוח אירופי
הדור השלישי של יונדאי טוסון סימן מהפכה עיצובית של ממש עבור יונדאי.
הרכב נראה יוקרתי ומודרני הרבה יותר מקודמיו, עם קווים חדים, פרופורציות מאוזנות ותדמית של “אירופי” אמיתי.
הוא נטש את הקימורים והעיגולים של ה-iX35 לטובת מראה בוגר ומהודק יותר, שעד היום, כמעט עשור לאחר השקתו, עדיין נראה רענן ולא מיושן.
הרושם הכללי הוא של רכב חסון, בטוח ועם נוכחות כביש מרשימה.
בחזית הרכב בולט גריל קדמי גדול ומחומש, מצופה כרום ברוב רמות הגימור, שמשתלב היטב עם פנסי קסנון (ברמות הגימור הגבוהות) או הלוגן (בבסיסיות) המתוחים לאחור.
פנסי הערפל בולטים גם הם, ובשילוב עם פגוש קדמי אגרסיבי, יוצרים חזית עוצמתית ומרשימה.
קווי המתאר מהצד שומרים על פרופורציות של רכב פנאי קלאסי, עם קו חלונות גבוה המעניק תחושת ביטחון וגג משתפל קלות מאחור.
קו המותניים עובר דרך ידיות הדלתות ומעניק מראה זורם ונקי, ובתי הגלגלים המנופחים משלימים את המראה השרירי.
החלק האחורי של הטוסון ממשיך את הקו המודרני, עם פנסים אחוריים מעוצבים באופן אופקי המשתרעים גם לדלת תא המטען, היוצרים תחושה של רוחב ויציבות.
דלת תא המטען גדולה ונוחה להטענה, ובחלק מרמות הגימור ניתן למצוא ספוילר עדין מעל לחלון האחורי, שתורם למראה הספורטיבי.
חישוקי הגלגלים שהוצעו היו בדרך כלל בקוטר 17 או 18 אינץ’, עם עיצובים שונים ששידרגו את מראה הרכב.
גם היום, הטוסון 2017 מצליח למשוך מבטים ולהיראות יוקרתי ביחס למחירו, ולכן הוא ממשיך להיות אופציה אסתטית מושכת בשוק המשומשות.
III. עיצוב פנים, איכות חומרים ומרווח: סלון ישראלי על גלגלים
עם הכניסה לתא הנוסעים של יונדאי טוסון 2017, מתקבלת תחושה מיידית של מרווח, פרקטיות ואיכות הרכבה טובה.
האווירה הכללית היא נעימה, עם עיצוב שאינו יומרני מדי אך גם אינו משעמם, ומתמקד בנוחות השימוש היומיומי.
הקונספט העיצובי הוא פונקציונלי ומודרני, עם דגש על סידור הגיוני של הפקדים וראות טובה לכל הכיוונים.
איכות החומרים המורגשת בתא הנוסעים טובה למדי לקטגוריה ולשנת הייצור.
רוב חלקי הדשבורד העליונים עשויים פלסטיק רך ונעים למגע, בעוד שהחלקים התחתונים והדלתות משלבים פלסטיק קשיח יותר.
איכות ההרכבה טובה מאוד, ללא קרקושים מיותרים גם לאחר שנים על הכביש, מה שמעיד על עמידות הנדסית.
המושבים, לרוב בריפוד בד איכותי או עור ברמות הגימור הגבוהות, מציעים נוחות ותמיכה טובות, גם בנסיעות ארוכות.
המושב הקדמי, ומושב הנהג בפרט, מתכווננים במגוון אופנים ומאפשרים למצוא תנוחת נהיגה נוחה לרוב הנהגים.
הנדסת האנוש בטוסון 2017 מצוינת.
הפקדים ממוקמים בצורה הגיונית ונוחה לתפעול, כולל כפתורים פיזיים למערכות המיזוג והשמע, דבר שתמיד מבורך וקל לתפעול גם מבלי להסיט את המבט מהכביש.
מסך המגע, שהיה סטנדרטי ברוב רמות הגימור בישראל, ממוקם גבוה ובמרכז, מה שתורם לראות טובה.
הראות החוצה טובה לכל הכיוונים, בזכות קו חלונות גבוה ועמודי A לא עבים מדי, מה שמשפר את תחושת הביטחון בעיר ובחניה.
מרווח הפנים הוא אחד מנקודות החוזק של הטוסון.
הוא מציע שפע של מרווח רגליים, ראש וכתפיים הן לנוסעים מלפנים והן לנוסעים מאחור.
גם שלושה מבוגרים יכולים לשבת מאחור לפרקי זמן קצרים יחסית, אך שניים ימצאו שם נוחות מרבית.
הטוסון הוא רכב אידיאלי למשפחות עם שלושה ילדים, כולל מושבי בטיחות, שימצאו את עצמם בקלות יחסית.
תא המטען גדול ושימושי, בנפח של 513 ליטרים מכובדים, עם פתח הטענה רחב וסף הטענה סביר.
הוא מעוצב בצורה יעילה המאפשרת ניצול מרבי של הנפח, וניתן לקפל את המושבים האחוריים ביחס של 60/40 ליצירת חלל הטענה עצום, מה שהופך אותו לפרקטי מאוד עבור קניות, טיולים והובלת ציוד.
בסך הכל, הטוסון מציע סביבת נוסעים נעימה, מרווחת ופונקציונלית, שעומדת במבחן הזמן היטב.
IV. טכנולוגיה, אבזור ומולטימדיה: לא חדשנית, אבל עושה את העבודה
בשנת 2017, הטכנולוגיה ברכב הייתה כמובן שונה ממה שאנחנו מכירים היום ברכבים חדשים, ובכל זאת, הטוסון הציע חבילה מכובדת של אבזור ומולטימדיה.
מערכת המולטימדיה המרכזית, שהייתה בדרך כלל מסך מגע בגודל 8 אינץ’ (לעיתים 7 אינץ’ ברמות גימור נמוכות יותר), סיפקה תצוגה סבירה ומהירות תגובה טובה.
מבנה התפריטים היה פשוט ואינטואיטיבי, ולרוב כלל מערכת הפעלה מקומית (של היבואן) עם ניווט Waze וקישוריות בלוטות’.
קישוריות סמארטפונים כללה בדרך כלל Apple CarPlay ו-Android Auto (בחיבור חוטי) ברמות הגימור הגבוהות יותר או כתוספת.
אמנם לא תמצאו כאן עוזר קולי מתקדם או מסך ברזולוציית 4K, אבל המערכת עושה את עבודתה נאמנה ומתאימה לצרכים של נהג ממוצע.
לוח המחוונים היה שילוב של שעונים אנלוגיים עם מסך דיגיטלי קטן וצבעוני במרכז, שהציג נתוני דרך, התראות ממערכות בטיחות ומידע ממערכת המולטימדיה.
הוא היה ברור וקל לקריאה, ואיפשר מספר אפשרויות תצוגה בסיסיות, ללא התאמה אישית נרחבת כמו ברכבים מודרניים.
איכות מערכת השמע הסטנדרטית הייתה טובה, עם צליל נקי וברור, ובהחלט מספקת לחובבי מוזיקה שאינם אודיופילים מושבעים.
בחלק מרמות הגימור הגבוהות יותר, ייתכנו שיפורים קלים אך לא מערכת מותג פרימיום.
באשר לאבזור נוחות, הטוסון 2017 הציע מגוון רחב בהתאם לרמת הגימור.
רוב הדגמים שנמכרו בישראל כללו בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס כסטנדרט, ובחלקם גם חיישני חניה קדמיים.
רמות הגימור הגבוהות יותר יכללו בדרך כלל גם מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, גג פנורמי נפתח, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים וחישוקי 18 אינץ’ קלים.
כדאי לציין שאין כאן אבזור יוקרתי במיוחד כמו אוורור מושבים או תצוגה עילית (HUD), אך מה שקיים משרת היטב את המטרה ומעניק חוויה נוחה ונעימה.
האבזור שהוצע אז עדיין רלוונטי ברובו היום, וקיומו מעלה את ערכו של הרכב בשוק המשומשות.
V. ביצועים, יחידת הנעה וצריכת דלק/אנרגיה: מספק, אבל לא מלהיב
יונדאי טוסון 2017 הוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות, שתיהן בנזין, שפנו לקהלי יעד שונים.
הגרסה הפופולרית ביותר הייתה עם מנוע 2.0 ליטר GDI אטמוספרי, המפיק 155 כוחות סוס ב-6,200 סל”ד ומומנט של 19.6 קג”מ ב-4,000 סל”ד.
מנוע זה שודך לתיבת “גיר” אוטומטית פלנטרית עם שישה “הילוכים” והנעה קדמית.
נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עמד על כ-10.6 שניות, נתון סביר בהחלט לרכב משפחתי בגודל כזה.
תחושת הכוח בגרסה זו מספקת בנהיגה יומיומית, אך לא מצטיינת בתאוצות ביניים מהירות במיוחד, במיוחד בעת עקיפות או עליות תלולות עם רכב עמוס.
הגרסה החזקה והיקרה יותר כללה מנוע 1.6 ליטר T-GDI (טורבו בנזין), שהפיק 177 כוחות סוס ב-5,500 סל”ד ומומנט מרשים של 27 קג”מ הזמינים כבר מ-1,500 סל”ד.
מנוע זה שודך לתיבת “הילוכים” רובוטית כפולת מצמדים (DCT) עם שבעה יחסי העברה, והוצע הן בגרסת הנעה קדמית והן בגרסת 4X4.
גרסה זו הייתה זריזה משמעותית, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בכ-9.1 שניות.
היא הציעה תחושת כוח טובה יותר בתאוצות ביניים והייתה מהנה יותר לנהיגה, אם כי תיבת ה-DCT יכלה לעיתים להיות מעט היסוסית במהירויות נמוכות או בפקקים, תופעה ידועה לסוג “גיר” זה.
ועכשיו, לנתון שמעניין את כולנו – צריכת דלק.
עבור מנוע ה-2.0 ליטר, נתוני היצרן לפי תקן WLTP עמדו על כ-13.3 ק”מ לליטר.
במציאות הישראלית, עם פקקים, עליות ומזגן פועל דרך קבע, ניתן לצפות ל”צריכת דלק” ממוצעת של 9-11 ק”מ לליטר.
עבור מנוע ה-1.6 ליטר טורבו, נתוני היצרן היו מעט טובים יותר, בסביבות 13.9 ק”מ לליטר, ובמציאות יומיומית ניתן להגיע ל-10-12 ק”מ לליטר.
יש לזכור כי אלו נתונים לרכב בן שמונה שנים, ו”צריכת דלק” בפועל תלויה רבות בסגנון הנהיגה ובמצב התחזוקתי של הרכב.
ההבדל בין “צריכת דלק” לרכב בנזין לבין “צריכת אנרגיה” (קוט”ש/100 ק”מ) ברכב חשמלי הוא מהותי גם בעלות וגם בהשפעה על הסביבה, אך חיפוש אחר “צריכת דלק” עדיין נפוץ גם בקרב מתעניינים ברכב חשמלי, כסרגל השוואה אינטואיטיבי לעלויות תפעול.
חשוב לציין שעלות התדלוק בנזין, במחירי אפריל 2025 בישראל, היא עניין משמעותי שיש לקחת בחשבון.
VI. טעינה: אולד-סקול במיטבו
כפי שציינו במבוא, פורטל BatteryKing מתמחה בעולם הרכב החשמלי וההיברידי, אך סקירה זו מתמקדת ביונדאי טוסון 2017 – רכב בנזין “טהור”.
לכן, סעיף זה על חווית הטעינה אינו רלוונטי ישירות לדגם הספציפי שאנו סוקרים.
הטוסון 2017 מסתמך על מיכל דלק קונבנציונלי, וה”טעינה” היחידה שהוא דורש היא מילוי דלק בתחנת דלק.
עם זאת, חשוב לנו ב-BatteryKing להדגיש את המעבר הטכנולוגי ואת ההבדלים המהותיים.
בעוד שהטוסון 2017 דורש כעשר דקות בתחנה למילוי מיכל דלק, רכב חשמלי מודרני מציע חווית טעינה שונה לחלוטין.
קצב טעינת AC ביתי (עמדת 11 קילוואט) יכול לטעון רכב חשמלי מ-0 ל-100% בכ-6-8 שעות, אידיאלי לטעינת לילה.
טעינת DC מהירה בעמדות ציבוריות, למשל מ-10% ל-80% סוללה, יכולה להימשך בין 20 ל-40 דקות, תלוי ברכב ובקצב הטעינה המקסימלי (לרוב בין 100 ל-250 קילוואט ואף יותר).
הטוסון 2017, למרות שהוא לא חשמלי, עדיין משרת נאמנה את בעליו ומאפשר לו חופש תנועה באמצעות תשתית תדלוק קיימת, ללא צורך בהתאמות טעינה ביתיות או התמודדות עם זמינות עמדות ציבוריות.
VII. חווית נהיגה והתנהגות כביש: נוחות משפחתית עם יציבות
חווית הנהיגה ביונדאי טוסון 2017 מתאפיינת בעיקר בנוחות ובשקט, עם נגיעות של יציבות.
זהו רכב שתוכנן בראש ובראשונה לשרת משפחות בנאמנות, והוא עושה זאת מצוין.
נוחות הנסיעה טובה מאוד בסוגי דרך שונים.
בנסיעה עירונית, הטוסון משכך היטב את מהמורות הכביש, פסי ההאטה והבורות הלא מעטים בכבישי ישראל.
גם בנסיעות בינעירוניות ארוכות, הרכב שומר על רמת נוחות גבוהה, ומאפשר נסיעה רגועה ונעימה לכלל הנוסעים.
הוא לא מרגיש קופצני או נוקשה מדי, ומרבית השיבושים נספגים היטב על ידי המתלים.
רמת בידוד הרעשים בטוסון סבירה בהחלט.
רעשי מנוע נוכחים במאמץ גבוה, אך בנהיגה רגועה ושיוט הם נשארים מאחור.
רעשי רוח נשמרים ברמה נמוכה גם במהירויות גבוהות, ורעשי כביש וצמיגים מבודדים היטב, אם כי בכבישים משובשים במיוחד הם יכולים לחדור מעט לתא הנוסעים.
השקט הכללי תורם לחווית נהיגה רגועה יותר ולשיחות נעימות יותר בתא הנוסעים, מה שחשוב מאוד בנסיעות משפחתיות.
באשר להתנהגות הדינמית, הטוסון מציע רכב יציב ובטוח, אם כי לא ספורטיבי במיוחד.
תחושת ההיגוי קלה יחסית, מה שמקל על התמרון בעיר ובחניה.
הוא אינו מציע משוב רב מהכביש, אך הוא מדויק מספיק לנהיגה יומיומית.
אחיזת הכביש טובה ומספקת, גם בגרסאות ההנעה הקדמית, וזוויות הגלגול בפניות סבירות לרכב מסוגו, ללא דרמטיות יתרה.
תחושת הבלמים טובה ולינארית, ומעניקה ביטחון בבלימות חירום ובבלימות רגילות.
היעדר תיבת “הילוכים” רציפה (כמו ברכב חשמלי) והשימוש בתיבה אוטומטית קלאסית עם יחסי “הילוכים” מוגדרים, מעניק תחושה מוכרת וחלקה ברוב מצבי הנהיגה.
יציבות כיוונית במהירויות גבוהות טובה מאוד, והרכב מרגיש נטוע ובטוח גם בכבישים מהירים, מה שמאפשר נסיעות ארוכות ללא עייפות מיוחדת.
קלות התמרון בעיר היא נקודה חשובה נוספת; למרות ממדיו הנדיבים, הטוסון קל לתמרון הודות להיגוי קל וראות טובה.
חווית הנהיגה הכוללת היא של רכב נוח, בטוח וקל לשימוש, המתאים היטב לאופי הנהיגה והכבישים בישראל, ומספק את הצרכים המשפחתיים ללא מאמץ מיותר.
VIII. בטיחות ומערכות עזר לנהג: חמישה כוכבים בסטנדרט
בנושא הבטיחות, יונדאי טוסון 2017 הציג נתונים מצוינים לשעתו.
הוא זכה לציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, תוצאה מרשימה המעידה על רמת הגנה גבוהה.
במבדקי בטיחות אלה, הטוסון הפגין הגנה טובה מאוד על נוסעים מבוגרים וילדים, וציונים סבירים להגנה על הולכי רגל.
המבנה המחוזק של המרכב, בשילוב עם שש כריות אוויר כסטנדרט (שתיים קדמיות, שתיים צידיות, ושתיים וילון), העניקו תחושת ביטחון גבוהה.
מערכות העזר לנהג (ADAS) בטוסון 2017 היו פחות מקיפות מאשר ברכבים מודרניים של אפריל 2025, אך הן עדיין הציעו חבילה סבירה.
כסטנדרט, רוב רמות הגימור בישראל כללו מערכת מובילאיי להתראה על סטייה מנתיב ועל שמירת מרחק.
מערכות אקטיביות יותר, כמו בלימת חירום אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית, לא היו נפוצות בדגם 2017, והן היו שמורות לרמות הגימור הבכירות ביותר, אם בכלל.
עם זאת, בקרת יציבות אלקטרונית (ESC), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) ועוזר בלימה היו כמובן סטנדרט בכל הגרסאות.
חשוב להבין שגם אם הטוסון 2017 לא מציע את כל המערכות המתקדמות ביותר, הוא עדיין רכב בטוח מבחינה מבנית.
תפקוד מערכות ה-ADAS הקיימות, כמו המובילאיי, הוא לרוב אמין ויעיל, אם כי לעיתים הוא יכול להיות מעט “קולני” עם התראות יתר, תופעה אופיינית למערכות מסוג זה.
אין ספק ש”מבחני בטיחות” רשמיים נותנים תמונת מצב אובייקטיבית, והציון הגבוה של הטוסון ב-Euro NCAP מעיד על בסיס בטיחותי חזק.
ברכישת רכב משומש, כדאי לוודא שכל מערכות הבטיחות פועלות כשורה ולקחת בחשבון שקיימים כיום רכבים חדשים המציעים רמת אבזור בטיחות אקטיבי מתקדמת הרבה יותר.
IX. מחיר, רמות גימור ואחריות (ישראל): כמה עולה לשלם על שקט נפשי?
אחת השאלות המרכזיות בעת רכישת רכב משומש היא כמובן “כמה עולה” הדגם המבוקש.
נכון לאפריל 2025, יונדאי טוסון 2017 נמכר בשוק המשומשות בישראל בטווח מחירים שמשקף את גילו, מצבו, רמת הגימור ונסועתו.
ה”מחירון” הרשמי (כמו לוי יצחק) מהווה אינדיקציה כללית, אך המחיר בפועל בשוק מושפע מגורמים רבים.
טווח המחירים לדגם 2.0 ליטר מתחיל בסביבות 70,000 ש”ח ויכול להגיע עד 95,000 ש”ח, ואילו דגמי ה-1.6 ליטר טורבו, שהיו יקרים יותר כחדשים, נמכרים בטווח של 80,000 עד 105,000 ש”ח, כאשר רכבים עם נסועה נמוכה במיוחד או רמות גימור עשירות יכולים לטפס מעט מעל.
הטוסון 2017 שווק בישראל במספר רמות גימור עיקריות, שהבדילו ביניהן בעיקר באבזור הנוחות והמולטימדיה.
הגרסאות הפופולריות היו ה-Insight, Prime, ו-Executive, כאשר ה-Executive הייתה המאובזרת ביותר.
ההבדלים העיקריים כללו גג פנורמי, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת (בסיסיות יותר קיבלו בקרת אקלים רגילה), חישוקי גלגלים גדולים יותר (17 מול 18 אינץ’), ולעיתים גם מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם Apple CarPlay/Android Auto.
בעת רכישה, חשוב לבדוק איזו “רמת גימור” מוצעת ולמה היא כוללת בפועל, שכן ישנם דגמים עם תוספות של היבואן או בעלים קודמים.
באשר לאחריות, רכב משנת 2017 כבר אינו תחת אחריות היצרן המקורית (שבדרך כלל הייתה ל-3 שנים או 100,000 ק”מ).
לכן, נושא האחריות עובר למוכר הפרטי או לסוחר הרכב.
רכישה דרך סוכנות רכב מוכרת עשויה לכלול אחריות קצרה (לרוב 3-6 חודשים) על מכלולים עיקריים, אך ברכישה מפרטי, האחריות היא אחריות הבעלים הקודם, דהיינו, אין אחריות.
לכן, לפני הרכישה, מומלץ לבצע בדיקה מקיפה במוסך מורשה, שתכלול בדיקת מנוע, “גיר” (במיוחד בגרסאות ה-DCT), שלדה, בלמים ומערכות חשמל, על מנת לאתר “תקלות” או “בעיות” פוטנציאליות.
עלויות התחזוקה של הטוסון סבירות, וחלקי חילוף נפוצים וזמינים יחסית, אך טיפול תקופתי במוסך מורשה אינו זול.
שווי השימוש ירד כמובן משמעותית עם השנים, אך הטוסון שומר על ביקוש טוב בשוק המשומשות, מה שתורם לשמירה על ערך מסוים.
X. יתרונות: הכי טוב בשכונה
-
עיצוב חיצוני מודרני ונאה: גם כיום, מראהו של הטוסון 2017 לא מיושן.
הוא בעל נוכחות כביש מרשימה וקווים נקיים ואלגנטיים, אשר שומרים על ערכם האסתטי היטב.
הוא נראה טוב יותר מרבים מבני גילו ומושך את העין. -
מרווח פנים ותא מטען גדול: הטוסון מציע שפע של מקום לחמישה נוסעים ומטען רב.
הוא מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים, המעוניינות ברכב שיכול לשרת את כל צרכיהן, החל מנסיעות יומיות ועד לטיולים ארוכים עם ציוד רב.
תא המטען יעיל ונוח לשימוש. -
נוחות נסיעה גבוהה: המתלים מכוילים באופן שמעניק נסיעה רכה ונעימה, גם בכבישים פחות איכותיים.
הרכב משכך היטב מהמורות ופסי האטה, מה שהופך את הנסיעה היומיומית לרגועה ופחות מעייפת, יתרון חשוב מאוד בתנאי הכביש בישראל. -
אמינות מוכחת וסחירות טובה: יונדאי נחשבת ליצרנית אמינה, והטוסון אינו יוצא דופן.
הוא רכב חסון ועמיד, וסובל מ”תקלות” מעטות יחסית.
בנוסף, הוא נהנה מסחירות מצוינת בשוק המשומשות הישראלי, מה שמקל על מכירתו בעתיד ושומר על ערכו היחסי. -
אבזור עשיר יחסית לשנתון: גם בדגמי הבסיס, הטוסון הגיע עם חבילת אבזור נדיבה שכללה לרוב מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים ועוד.
ברמות הגימור הגבוהות יותר, האבזור כלל גם גג פנורמי ומפתח חכם, מה שמעלה את רמת הנוחות ומעניק תמורה טובה למחיר.
XI. חסרונות: איפה אפשר להשתפר
-
צריכת דלק בינונית (במיוחד בגרסת 2.0 ליטר): למרות נתוני היצרן, “צריכת דלק” בפועל בגרסת ה-2.0 ליטר האטמוספרי אינה חסכונית במיוחד.
בתנאי נהיגה ישראליים, היא יכולה להיות גבוהה יחסית, מה שמתורגם לעלויות תדלוק משמעותיות.
גם גרסת ה-1.6 טורבו אינה שיא היעילות. -
היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט: בדגם 2017, רוב מערכות ה-ADAS האקטיביות, כמו בלימת חירום אוטונומית או בקרת שיוט אדפטיבית, לא היו סטנדרטיות או זמינות כלל.
הסתמכות על מובילאיי בלבד, בהשוואה לרכבים מודרניים, מציבה את הטוסון בנחיתות בטיחותית מסוימת. -
ביצועים לא מרגשים (במיוחד בגרסת 2.0 ליטר): בעוד שהביצועים מספקים לנהיגה יומיומית, הם אינם מלהיבים.
גרסת ה-2.0 ליטר מרגישה לעיתים עצלה בתאוצות ביניים ובעליות, במיוחד כאשר הרכב עמוס.
גם “הילוכים” בתיבת ה”גיר” של ה-1.6T יכולים לעיתים להיות פחות חלקים במהירויות נמוכות. -
עיצוב פנים שמרני יחסית: למרות שהפנים פונקציונלי ומרווח, הוא אינו מציע עיצוב חדשני או פורץ דרך.
החומרים טובים, אך יש תחושה של שמרנות מסוימת, והוא אינו מתחרה ברכבים מודרניים יותר שמציעים מסכים גדולים וממשקי משתמש עתידניים.
XII. הטוסון 2017 בהשוואה למתחרים: קרב צמוד בקטגוריית המשפחתית המוגבהת
יונדאי טוסון 2017 התמודד בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים הצפופה עם כמה שחקנים חזקים במיוחד, וההשוואה אליהם היא בלתי נמנעת.
המתחרה הבולט ביותר הוא ללא ספק קיה ספורטאז’ מאותה שנה, שהוא למעשה אחיו התאום המכאני של הטוסון.
הספורטאז’ הציע מראה מעט יותר נועז וספורטיבי, בעוד שהטוסון היה שמרני ואלגנטי יותר.
מבחינת מנועים, “גיר” ואבזור, הם היו דומים מאוד, והבחירה ביניהם הייתה בעיקר עניין של טעם אישי ושל רמת הגימור הספציפית.
מתחרה נוסף וחשוב היה מאזדה CX-5.
ה-CX-5 מציע חווית נהיגה דינמית ומהנה יותר, עם היגוי מדויק ותחושת כביש טובה.
הוא נחשב לרכב מעט יותר יוקרתי במונחי איכות חומרים ועיצוב פנים, אך לעיתים קרובות גם יקר יותר ל”מחירון” ובתחזוקה.
הטוסון לעומתו, מציע נוחות נסיעה טובה יותר ועלויות אחזקה נמוכות במעט, יתרונות משמעותיים למשפחה.
“בהשוואה” לניסאן קאשקאי, שהיה קטן יותר בממדיו ובמנועיו, הטוסון הציע מרווח פנים ותא מטען גדולים יותר, מנועים חזקים יותר (בגרסת ה-2.0 ליטר לפחות) וחווית נהיגה בוגרת יותר.
הקאשקאי אמנם הציע “צריכת דלק” מעט טובה יותר בחלק מהגרסאות, אך הטוסון הרגיש כמו רכב גדול ומוצק יותר.
בסופו של דבר, הטוסון מיצב את עצמו כבחירה מאוזנת ופרקטית, שמציעה חבילה משלימה של עיצוב, מרווח, אבזור ואמינות, שעמדה היטב מול מיטב הקטגוריה באותה תקופה.
הוא לא בהכרח היה המבריק ביותר בכל פרמטר, אבל שילוב התכונות שלו היה מנצח עבור קהל היעד הרחב.
XIII. סיכום ומסקנות (פסק דין): האם הטוסון 2017 עדיין מלך הכביש?
יונדאי טוסון 2017, גם כיום באפריל 2025, הוא רכב משומש אטרקטיבי ובעל ערך רב.
ההתרשמות הכוללת היא שמדובר בחבילה שלמה, מאוזנת ומוצלחת, שפוגעת בול בצרכים של המשפחה הישראלית הממוצעת.
הוא לא מנסה להיות ספורטיבי, יוקרתי או פורץ דרך טכנולוגית, אלא מתמקד במה שהוא עושה הכי טוב: לספק נוחות, מרווח, אמינות ושימושיות יומיומית ללא דאגות מיותרות.
העיצוב שלו עדיין רענן, תא הנוסעים מרווח ופרקטי, ונוחות הנסיעה מצוינת לתנאי הדרך המאתגרים שלנו.
“בהשוואה” למתחרים כמו קיה ספורטאז’ (שדומה לו מאוד) או מאזדה CX-5 (שמציע דינמיקה משופרת אך פחות נוחות נסיעה ומרווח), הטוסון ממוקם היטב.
הוא מציע איזון מצוין בין כל הפרמטרים, עם יתרון קל בנוחות ובסחירות.
אז “האם כדאי לקנות” יונדאי טוסון 2017? התשובה היא כן, בהחלט.
הוא מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים, זוגות המחפשים רכב אמין, מרווח ונוח לנסיעות ארוכות, ולכל מי שמעריך תמורה טובה למחיר בשוק המשומשות.
פחות יתאים למי שמחפש ריגושים בנהיגה, “צריכת דלק” נמוכה במיוחד או את חזית הטכנולוגיה.
ההמלצה הסופית שלנו היא, שאם אתם מחפשים קרוסאובר משומש, חסון, אמין, מרווח ונוח, עם עיצוב שעדיין עומד במבחן הזמן, יונדאי טוסון 2017 הוא אופציה מצוינת.
חשוב כמובן לבצע בדיקה מקיפה לפני הרכישה, לבדוק את היסטוריית הטיפולים ולוודא שכל מערכות הרכב, כולל “גיר” ו”הילוכים”, פועלות כשורה.
עם זאת, במחיר הנכון, הטוסון 2017 יספק לכם שנים רבות של נסיעה נעימה ושקט נפשי, וישרת אתכם בנאמנות כפי ששירת מיליוני משפחות ברחבי העולם.